سامسونگ الکترونیکس که بزرگ‌ترین سازنده تراشه حافظه در جهان است، اعلام کرد این گروه قصد دارد به‌واسطه ادغام و خرید، فناوری و رهبری بازار را تحکیم کند اما به جزئیات آمارهای سرمایه‌گذاری اشاره‌ای نکرد. همچنین این شرکت مشخص نکرد آیا جدیدترین رقم سرمایه‌گذاری اعلام شده شامل ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود که قرار است برای ساخت یک کارخانه تراشه‌سازی قراردادی جدید در آمریکا هزینه کند یا خیر.  برنامه سرمایه‌گذاری جدید ۳۰ درصد بزرگ‌تر از استراتژی سه ساله قبلی سامسونگ است که در سال ۲۰۱۸ اعلام شد. این گروه تصمیم گرفت سرمایه‌گذاری را برای حفظ برتری فناوری خود به ویژه در شرایط اضطراری در داخل و خارج از کشور افزایش دهد.

سامسونگ الکترونیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد صنعت تراشه سپر ایمنی اقتصاد کره است. سرمایه‌گذاری قابل توجه ما یک استراتژی بقا با این منطق بوده که به‌محض از دست دادن توان رقابتی، بازگشت تقریبا غیرممکن خواهد بود. شرکت‌های تراشه‌سازی رقیب نظیر شرکت TSMC تایوان و اینتل سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در بحبوحه کمبود جهانی تراشه و تشدید رقابت در بخش تراشه پیشرفته خواهند داشت.

طبق اعلام کمیسیون تجارت منصفانه کره‌جنوبی، گروه سامسونگ ۵۹ زیرمجموعه با دارایی بالغ بر ۴۵۷ تریلیون وون دارد. بر اساس گزارش رویترز، این برنامه سرمایه‌گذاری درست پس از گذشت یک هفته از آزادی مشروط لی جائه یونگ، رئیس سامسونگ که به اتهام پرداخت رشوه و اختلاس در زندان بود، اعلام شد.