البته هنوز زمان دقیقی برای رونمایی و عرضه این گوشی از سوی اپل اعلام نشده، اما طبق رویه سال‌های قبل، احتمالا از آی‌فون۱۳ به همراه چند دستگاه دیگر همانند اپل واچ ۷ و ایرپاد ۳ در رویداد پاییز و ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد. رویدادی که مانند مراسم آی‌فون۱۲، به‌صورت آنلاین از علاقه‌مندان میزبانی خواهد کرد.

اخیرا مارک گورمن، خبرنگار و کارشناس حوزه آی‌تی نیز اعلام کرد که رویداد پیش روی اپل به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد؛ چراکه اخیرا و به‌دلیل افزایش شمار مبتلایان به سویه دلتا ویروس کرونا، اپل در تصمیم خود برای بازگرداندن کارمندان به محل کار تجدیدنظر کرد و زمان بازگشت را به تعویق انداخت.

این شرکت پیش‌تر از تمام ‌کارمندان خود خواست تا از ماه سپتامبر، حداقل سه روز در هفته در محل کار حضور فیزیکی داشته باشند. گورمن می‌گوید که اگر این تصمیم اجرا می‌شد، احتمال برگزاری فیزیکی رویداد سپتامبر اپل، دور از انتظار نبود؛ اما با توجه به شرایط پیش‌آمده و موکول شدن زمان بازگشت کارکنان اپل به ماه اکتبر، به احتمال زیاد شاهد برگزاری آنلاین این رویداد خواهیم بود. با این حال، اپل برای این مراسم تدارک گسترده‌ای دیده و طبق گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر آی‌تی، از محصولات جدیدی همچون آی‌فون۱۳، آی‌فون۱۳ مینی، آی‌فون۱۳ پرو و آی‌فون۱۳ پرو رونمایی خواهد شد.

اگر خاطرتان باشد، نخستین رویداد اپل در سال جاری میلادی، در ماه آوریل برگزار و از آی‌پدهای جدید، مک‌هایی در رنگ‌بندی‌های متنوع، ردیاب ایرتگ و آی‌فون۱۲ با رنگ بنفش رونمایی شد. رویداد دوم که همان کنفرانس توسعه‌دهندگان (WWDC) بود در ماه ژوئن برگزار و‌ آی‌او‌اس۱۵ معرفی شد.

حال همگان منتظر برگزاری رویداد سوم اپل و آشنایی با دستاوردهای جدید مهندسان این شرکت هستند. اگرچه همه‌گیری کرونا در سال گذشته، برنامه‌ریزی‌های اپل را برهم زد، اما مینگ‌چی‌کو معتقد است که امسال دیگر چنین مشکلاتی پیش نخواهد آمد و طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از زنجیره تامین اپل، تولید تراشه‌های جدید این شرکت طبق برنامه پیش می‌رود و آی‌فون۱۳ اواخر سپتامبر آماده ورود به بازار خواهد بود.

اپل همچنین روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه را برای رونمایی از محصولات خود انتخاب و زمان عرضه آنها را نیز حدود ۱۰ روز بعد در نظر می‌گیرد تا فروش آی‌فون از روز جمعه بعد و معمولا در هفته سوم سپتامبر آغاز شود. بنابراین با نگاهی به تقویم می‌توان این‌چنین پیش‌بینی کرد که آی‌فون‌های جدید در روز ۸ سپتامبر معرفی و ۱۷ سپتامبر وارد بازار خواهند شد.