بزرگ‌ترین کاهش درآمد مربوط به گروه کسب و کار مصرف‌کننده هوآوی شامل گوشی‌ها بود که درآمدش ۴۷ درصد کاهش یافت و به ۱۳۵ میلیارد یوآن رسید. سخنگوی هوآوی اعلام کرد حاشیه سود خالص این شرکت ۶/ ۰ درصد رشد کرد و به ۸/ ۹ درصد رسید که تا حد زیادی به دلیل بهبود بهره‌وری بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ هوآوی را در لیست سیاه تحریم‌ها قرار داد و دسترسی این شرکت به فناوری آمریکایی را ممنوع کرد که توانایی هوآوی برای طراحی تراشه‌هایش و تامین قطعات مورد نیاز از فروشندگان آمریکایی را تحت تاثیر قرار داد. این تحریم‌ها به کسب و کار تلفن هوشمند هوآوی ضربه زد و این شرکت در سه ماه‌ دوم برای نخستین‌بار در بیش از هفت سال گذشته از فهرست پنج فروشنده بزرگ تلفن همراه در چین حذف شد و طبق آمار شرکت Canalys، تنها ۴/ ۶ میلیون دستگاه گوشی فروخت. در حالی که این شرکت در سه ماه‌ دوم سال ۲۰۲۰ تعداد ۴/ ۲۷ میلیون دستگاه گوشی بدون در نظر گرفتن گوشی‌های ارزان‌قیمت Honor فروخته بود. هوآوی برند Honor را در نوامبر فروخت.

کسب و کار مصرف‌کننده در بیش از نیمی از درآمد هوآوی در سال ۲۰۱۹ سهم داشت. درآمد هوآوی از تجهیزات مخابراتی در نیمه اول سال میلادی جاری ۱۴ درصد کاهش یافت که تا حدودی به دلیل کندی توسعه شبکه ۵G در چین بود. طبق یادداشت داخلی رِن شنگفی، موسس و مدیرعامل هوآوی که رویترز در ماه مه مشاهده کرد، هوآوی تلاش می‌کند به سمت نرم‌افزار و کسب و کاری حرکت کند که در معرض ریسک فشارهای آمریکا نباشد.

اریک شو، رئیس هیات‌مدیره چرخشی هوآوی در بیانیه‌ای درباره نتایج مالی این شرکت گفت: هدف ما دوام آوردن و نیل این هدف به شکل مستمر است. ما اهداف استراتژیک خود را برای پنج سال آینده تعیین کرده‌ایم. هوآوی سیستم عامل هارمونی را در ژوئن عرضه کرد و در نتیجه دیگر به نرم‌افزار اندروید گوگل متکی نیست. تحریم‌های آمریکا فراهم کردن حمایت فنی از سوی گوگل برای مدل‌های جدید گوشی هوآوی را ممنوع کرده است.

درآمد نیمه اول سال گروه کسب و کار اینترپرایز هوآوی تحت تاثیر رشد تقاضای صنعت برای اتصال ICT در بحبوحه ادامه همه‌گیری کرونا، ۱۸ درصد رشد کرد و به ۹/ ۴۲ میلیارد یوآن رسید. بر اساس گزارش رویترز، هوآوی همچنین شاهد رشد قوی کسب و کار خدمات ابری بود که طبق آمار Canalys، در سه ماه‌ اول بیش از دو برابر رشد کرد و ۲۰ درصد سهم بازار در چین را تصاحب کرد.