در جست‌وجوی بهترین ایربادزهای بازار

رشد نفوذ تلفن‌های هوشمند و تکنولوژی در کشورهای درحال توسعه مانند چین و هند، میزان تقاضا برای این محصول را به شدت افزایش داده است. یک دلیل دیگر برای رشد تقاضای این محصول همه‌گیری و دورکاری در دنیا بوده که باعث شده بسیاری از مردم برای کار در خانه به چنین محصولی نیاز داشته باشند. رشد تقاضای ایربادز‌ها به‌دنبال رشد تقاضای تلفن‌های هوشمند در دنیا رخ داده و پیشرفت‌‌های تکنولوژیک در حوزه دستیارهای صوتی هوشمند مثل سیری،Google now و الکسا رابطه مستقیمی در رشد تقاضای این محصولات داشته است. در سال‌های اخیر تولیدکنندگان این محصول تمرکز زیادی روی ضدآب کردن ایربادزها انجام داده‌اند تا از این طریق به نحوه و شیوه استفاده از این محصول در شرایط مختلف وسعت ببخشند. بر اساس تازه‌ترین تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها بازار ایربادز در بازه زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ در آسیای جنوب‌شرقی و چین از بالاترین میزان تقاضا، در غرب اروپا و شمال آمریکا از تقاضای متوسط و در کشورهای خاورمیانه، آفریقا و امریکای جنوبی از تقاضای پایینی برخوردار خواهد بود.

  رقابت در بازار ایربادز

بازار ایربادزها به لطف حضور شرکت‌های مختلف و قدرتمند حوزه تکنولوی یک بازار رقابتی است و این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری عظیمی روی این عرصه انجام داده‌اند. این شرکت‌ها همچنین از طریق ادغام و تملک سهم قابل‌توجهی از تکنولوژی‌ و حقوق انحصاری در این عرصه را از آن خود کرده‌اند. در اکتبر ۲۰۱۹ اپل از عرضه ایرپادزپرو خبر داد که نسخه پیشرفته‌ای از خانواده ایربادز بود و مجهز به تکنولوژی قابلیت حذف نویز (active noise cancellation)، صدای فوق‌العاده، سبک و طراحی ارگونومیک متناسب با گوش بود. در جولای سال ۲۰۱۹ سونی هدفون WF-۱۰۰۰XM۳ را مجهز به حذف نویز، با ۳۲ ساعت عمر باتری و تکنولوژی شناسایی قرار گرفتن در گوش معرفی کرد. بهترین هدفون‌های ایربادز بازار در سال ۲۰۲۱ عبارتند از:

هدفون سونی WF-۱۰۰۰XM۴: دو سال بعد از اینکه سونی نخستین سری از ایربادزهای بی‌سیم خود را به بازار معرفی کرد، حالا این شرکت هدفون WF-1000XM4 را به ویترین فرستاده است. این محصول کوچک‌تر و مجهز به استاندارد IPX4 از نظر مقاومت در برابر آب و همچنین بهبود قابلیت حذف نویز است. سونی همچنین در این ایربادز از مموری فوم برای قرار گرفتن بهتر هدفون داخل گوش استفاده کرده که قابلیت عالی در حذف صداهای محیطی علاوه بر قابلیت حذف نویز دیجیتالی دارد. عمر باتری این هدفون هم از دیگر مزیت‌های آن است و قادر به پخش ۸ ساعت موسیقی هنگام فعال بودن قابلیت ضدنویز است، درحالی‌که سایر هدفون‌های رقیب قابلیت پخش تا ۵ ساعت را دارند. کیس این هدفون قابلیت شارژ بی‌سیم دارد؛ ضمن اینکه این محصول به قابلیت speak to chat مجهز است که به‌طور خودکار هنگام صحبت کردن فرد با دیگران فعال می‌شود. در این هنگام وقتی هدفون متوجه می‌شود که کاربر درحال صحبت با صدای بلندتر از معمول است صدای موسیقی را کاهش می‌دهد. این محصول اما در بخش میکروفن نمره قابل‌قبولی کسب نمی‌کند و به‌خصوص در محیط‌های شلوغ صدای آن قابل قبول نیست.

هدفون BOSE QUIETCOMFORT EARBUDS BOSE : از جمله سازندگان مشهور هدفون در دنیاست و ایربادز QuietComfort این شرکت مجهز به یکی از قدرتمندترین محصولات حذف نویز است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ایربادز شرکت BOSE این است که کاربر قادر به انتخاب از بین ۱۱ سطح مختلف از حذف صدا است. در واقع این بستگی به این دارد که شما تا چه اندازه بخواهید صدای بیرونی را هنگام پخش موسیقی یا پادکست حذف کنید. کاربر می‌تواند با انتخاب و ذخیره سه سطح از آن میان و با زدن دوبار روی هدفون سمت چپ هرکدام از سطوح حذف نویز را که بخواهد انتخاب کند. ایربادز BOSE از صدای باکیفیت و باس بسیار خوبی برخوردار است و قادر به پخش صدای طبیعی است، ضمن اینکه میکروفن آن هم در شرایط مختلف خوب کار می‌کند. با قیمت ۲۸۰ دلار این ایربادز جزو هدفون‌های بی‌سیم گران‌قیمت بازار به‌‌شمار می‌رود.

هدفون AMAZON ECHO BUDS ۲: این هدفون بی‌سیم را می‌توان یکی از بهترین ایربادزهای زیر ۱۵۰ دلار به حساب آورد و هرچند از مزیت اتصال به الکسا برخوردار نیست، اما قابلیت‌های متنوع خوبی را در خود جمع کرده است. این دومین محصول آمازون برای این بازار است و نسبت به مدل قبلی قابلیت حذف نویز بهتری دارد، ضمن اینکه از نظر دیزاین و متریال ساخت نیز بهبودهای خوبی یافته است. هدفون AMAZON ECHO BUDS 2 دومین تلاش آمازون برای حضور در بازار ایربادزها و یکی از ارزان‌ترین مدل‌های باکیفیت است. کیفیت صدای این ایربادز آمازون به نسبت قیمت ‌آن بسیار خوب است.

 هدفون AIRPODS PRO اپل: اپل از سال‌ها قبل با خرید شرکت بیتس حضور موثری در بازار هدفون‌های بی‌سیم داشته و ایرپادز پرو این شرکت یکی از محصولات خوب این بازار به‌‌شمار می‌رود. اتصال این محصول با سایر محصولات اپل مثل آی‌فون، آی‌پد و مک بسیار ساده و سریع است. هرچند از نظر کیفیت صدا ایرپادز اپل بهترین در بازار نیست، اما تا اندازه زیادی کاربران را راضی می‌کند و از نظر حذف نویز هم یکی از سه ایربادز برتر به حساب می‌آید.

 هدفون AIRPODS PRO اپل هرچند بهترین کیفیت صدا را ندارد، اما از نظر حذف نویز یکی از بهترین‌های بازار است. اپل مرتبا در حال بهبود اکوسیستم خود و افزایش قابلیت‌های محصولات خود هم هست؛ از جمله آنها قابلیت Spatial audio است که به تازگی روی اپل موزیک (‌نسخه اشتراکی) فعال شده است. این ویژگی جدید صدای با کیفیت ساراند را روی ایرپادز عرضه می‌کند.

هدفون ABRA ELITE ۷۵T: شرکت جابرا هم از سازندگان مشهور هدفون و هدست بی‌سیم به‌خصوص در زمینه ارتباط بلوتوثی است و هدفون JABRA ELITE 75T این شرکت یکی از بهترین محصولات موجود چندکاره در بازار است. این محصول را می‌توان همزمان روی موبایل یا تبلت به کار گرفت و قابلیت کنترل و تنظیم بخش‌های مختلف صدا مثل EQ و … را دارد. یک ویژگی دیگر این هدفون بهره‌مند بودن از قابلیت white noise است که آن را به‌خصوص در محیط‌های پرسروصدا متمایز می‌کند. جابرا یک مدل جدیدتر این ایربادز یعنی Elite 85t را هم عرضه کرده که افزایش قدرت حذف نویز آن افزایش پیدا کرده است.

هدفون BEATS POWERBEATS PRO: یکی از بهترین محصولات یا ایربادزهای موجود برای فعالیت ورزشی BEATS POWERBEATS است. دیزاین منحصربه‌فرد این هدفون، آن را برای ثابت ماندن هنگام فعالیت‌های ورزشی مناسب کرده است. یک ویژگی مثبت دیگر این هدفون کیفیت صدا و باس بسیار خوب آن است که به‌خصوص برای ایجاد هیجان و انگیزه در ورزشکار کاربرد دارد. با توجه به اینکه شرکت BEATS حالا یک شرکت متعلق به اپل است، این محصول از قابلیت‌های ویژه ایرادز اپل مثل اشتراک‌گذاری صدا (audio sharing) و سوئیچ کردن بین دستگاه‌ها برخوردار است.

هدفون سامسونگ گلکسی بادز پلاس: یک قابلیت خیلی خوب گلکسی بادز پلاس سامسونگ این است که با یک شارژ می‌تواند تا ۱۱ ساعت فعالیت داشته باشد. این میزان نگه داشتن باتری در میان محصولات مشابه بسیار بالاست. با این حال نقطه ضعف این هدفون بی‌سیم سامسونگ نداشتن قابلیت حذف نویز است و البته نبودن همین تکنولوژی در این هدفون باعث عمر باتری آن شده است. با توجه به قیمت این هدفون می‌تواند نسخه ارزان‌تری نسبت به ایربادزهای گران‌تر باشد.

هدفون SENNHEISER MOMENTUM TRUE WIRELESS ۲: شرکت زنهایزر از جمله شرکت‌های مشهور سازنده هدفون‌های حرفه‌ای است و مومنتوم TRUE WIRELESS 2 هم دومین تلاش این شرکت برای حضور در جهان ایربادزهاست. یک ویژگی مهم این ایربادز شرکت زنهایزر کیفیت صدای آن است، اما نقطه ضعف این هدفون قطعا قیمت آن است که با حدود ۳۰۰‌دلار یکی از گران‌ترین‌های بازار است.