به گزارش رویترز، تیک‌تاک یک ماه فرصت دارد تا درباره شکایات مربوط به نقض قوانین حمایت از مصرف‌کننده اتحادیه اروپا و همچنین ناتوانی در حفاظت از کودکان در مقابل تبلیغات مخفی و محتوای نامناسب پاسخگو باشد. این اپ چینی که به شرکت بایت‌دنس تعلق دارد، میان نوجوانان سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد اما چند رویداد نگرانی‌هایی را درباره حریم خصوصی و سیاست‌های امنیتی آن به‌وجود آورده است. در همین راستا کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد مذاکراتی با تیک‌تاک و گروه‌های حمایت از مصرف‌کننده آغاز کرده تا عملکرد تجاری و قوانین آن را بررسی کند.

به گفته دیدیه ریندرز، کمیسیونر قضائی اتحادیه اروپا، شیوع کووید-۱۹ به گسترش فرآیند دیجیتالی‌شدن منجر شده و این امر ریسک‌های جدیدی را به‌خصوص برای مصرف‌کنندگان در معرض خطر به‌وجود آورده است.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: در اتحادیه اروپا استفاده از تبلیغات پنهان مانند بنرها و ویدئوها که کودکان را هدف گرفته‌اند، ممنوع هستند.

تیک‌تاک اعلام کرد اخیرا مذاکراتی با کمیسیون حمایت از مصرف‌کننده ایرلند و آژانس مصرف‌کننده سوئد آغاز کرده است. در بیانیه این اپ آمده است: ما گام‌هایی را برای حفاظت از کاربران جوان‌تر‌مان برداشته‌ایم از جمله آنکه حساب کاربری تمام کاربران کمتر از ۱۶ سال به‌طور پیش‌فرض خصوصی هستند یا دسترسی به پیام مستقیم این کاربران غیر‌فعال شده است. در کنار این موارد کاربران زیر ۱۸‌سال نمی‌توانند هدیه‌های مجازی بخرند و ارسال یا دریافت کنند. ما قوانین سختگیرانه‌ای درباره ممنوعیت تبلیغات مستقیم برای افراد زیر سن قانونی داریم.