تهدید کارمندان گوگل به استعفا   در صورت عدم دورکاری

اگرچه شرکت‌های فناوری نظیر مایکروسافت و توییتر اعلام کرده‌اند به کارمندانشان اجازه خواهند داد به‌طور دائمی به دورکاری از خانه بپردازند اما گوگل در برابر دورکاری کامل مقاومت کرده و کارمندان این شرکت می‌گویند حس نارضایتی فزاینده‌ای در میان بخشی از نیروی کار گوگل وجود دارند. این عصبانیت هفته پیش به شبکه اجتماعی کشیده شد. کریس برادفوت، برنامه نویس گوگل کلود در توییتی نوشت: شماری از همکارانش در گوگل اظهار کرده‌اند اگر مجبور شوند در سپتامبر به محل کار برگردند، استعفا خواهند کرد. چند کارمند دیگر گوگل هم با حمایت از این پیام اعلام کردند اگر گوگل آنها را مجبور کند به دفتر برگردند، شغل دیگری را جست‌وجو خواهند کرد. چند کارمند گوگل که مایل نبودند نامشان فاش شود، به بیزینس اینسایدر گفتند: همکارانی را می‌شناسند که برای همیشه رفته‌اند و قصد برگشت ندارند. این افراد گفتند: پس از اینکه با درخواست همکارانشان برای کار در خارج از منطقه خلیج سانفرانسیسکو موافقت نشد، خروجشان از شرکت را اعلام کردند.

گوگل به کارمندانش اعلام کرد انتظار دارد تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ به محل کارشان برگردند اما این شرکت ماه دسامبر گذشته اعلام کرد برنامه انعطاف‌پذیر جدیدی را آزمایش خواهد کرد که تحت آن، کارمندان سه روز در هفته در محل کارشان حاضر خواهند شد. از آن زمان گوگل جزئیات اندکی از برنامه جدید خود را ارائه کرده و کارمندان خواستار پاسخ مدیریت هستند. گوگل هرگز دورکاری کامل را برای هر کسی که خواهان آن باشد، پیشنهاد نکرده است اما با تعویق مهلت بازگشت به محل کار، بعضی از کارمندان با این فرض که گوگل هم مانند سایر شرکت‌ها به کارمندانش اجازه خواهد داد به‌طور دائم از خانه کار کنند، به منطقه دیگری نقل مکان کرده‌اند. فیس بوک سال گذشته اعلام کرد با درخواست کارمندانی که اجازه دورکاری تمام وقت را می‌خواهند، موافقت خواهد کرد.

نظرسنجی‌های ارائه شده توسط گوگل نشان می‌دهد شمار زیادی از کارمندانش مایلند به محل کارشان باز گردند. در نظرسنجی داخلی که سال گذشته انجام شد، ۶۲ درصد از گوگلی‌ها اعلام کردند می‌خواهند به محل کار برگردند و تنها 8 درصد اعلام کردند می‌خواهند تمام وقت دورکار باشند. ساندارپیچای، مدیرعامل گوگل در چند ماه گذشته به بررسی یک برنامه منعطف برای زمانی که کارمندان به محل کار برمی‌گردند اشاراتی داشته است. از آن زمان سوالاتی درباره دورکاری مدام از مدیریت پرسیده می‌شود. گوگل در دوران پاندمی به سرمایه‌گذاری در فضای کار فیزیکی ادامه داد و به توسعه دفتر مرکزی خود در مونتین ویوی کالیفرنیا پرداخت. روث پورات، مدیرمالی آلفابت در جلسه اعلام درآمدهای سه ماهه اول این شرکت اعلام کرد: آلفابت قصد دارد 7 میلیارد دلار در دفاتر و دیتاسنترها در سال ۲۰۲۱ هزینه کند.