براساس این آگهی استخدام، افرادی که برای این موقعیت‌ها استخدام خواهند شد، به تحقیق و طراحی در زمینه سیستم‌های ارتباطی بی‌سیم نسل جدید برای شبکه‌های دسترسی رادیویی خواهند پرداخت و در مجامع آکادمیک و صنعتی درخصوص فناوری ۶G شرکت خواهند کرد. ناظران صنعت انتظار ندارند ۶G تا حدود سال ۲۰۳۰ عرضه شود، اما این آگهی استخدام نشان می‌دهد که اپل می‌خواهد در مراحل نخستین طراحی فناوری جدید، حضور جدی داشته باشد. با این حال سخنگوی این شرکت در این باره اظهارنظری نکرد.

 مدل‌های فعلی آی‌فون از مودم‌های ۵G که توسط شرکت کوالکام طراحی شده‌اند، استفاده می‌کنند. درحالی‌که اپل نخستین گوشی‌های ۶G خود را به بازار عرضه کرده اما این شرکت وابستگی زیادی به محصولات شرکت کوالکام برای اتصال به شبکه بی‌سیم جدید دارد که به طرز چشمگیری میزان و سرعتی که مصرف‌کنندگان می‌توانند دانلود کنند را افزایش می‌دهد.

اپل سال گذشته به گروهی از شرکت‌هایی پیوست که روی استانداردهایی برای ۶G و سایر فناوری‌های سلولاری نسل جدید کار می‌کنند. استانداردها و زمان عرضه ۶G هنوز به‌طور قطعی تعریف نشده‌اند اما برخی از تحلیلگران می‌گویند این فناوری می‌تواند سرعتی ۱۰۰ برابر سریع‌تر از ۵G را امکان‌پذیر کند. این آگهی استخدام نشانه دیگری از ادامه تلاش اپل برای طراحی داخلی فناوری‌های بیشتر است.