توییتر غالبا برای اکانت‌های متعلق به رهبران سیاسی جهان، سیاست‌های ویژه‌ای را در نظر می‌گیرد که البته این قوانین داخلی از سال ۲۰۱۹ به‌صورت رسمی ‌در توییتر دنبال می‌شود. بر اساس این قانون، توییت‌های ناقض قوانین توییتر از سوی رهبران سیاسی جهان به‌جای حذف شدن، برچسب‌گذاری می‌شوند تا امکان مشاهده این توییت‌ها برای کاربرانی که تمایل به آگاهی از آن دارند، فراهم باشد.

با این حال، توییتر تاکید کرد رهبران سیاسی در صورت رعایت‌نکردن قوانین و سیاست‌های این پلتفرم و انتشار پست‌هایی حاوی اطلاعات و محتواهایی همچون ترویج تروریسم، تهدید مستقیم افراد، انتشار اطلاعات خصوصی افراد همانند آدرس خانه، ارسال تصاویر و ویدئوهای شخصی افراد بدون رضایت آنها، پست مطالب مرتبط با سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان یا انتشار پست‌های حاوی خودآزاری مشمول قوانین سفت و سخت این شبکه اجتماعی خواهند شد و چهره سیاسی بودن، تاثیری در تصمیم توییتر نخواهد داشت.

دونالد ترامپ یکی از کاربران فعال توییتر به‌شمار می‌رود و بارها پست‌ها و مطالب نادرستی را در اکانت خود منتشر کرده است. توییتر نیز چندین‌بار پست‌های ترامپ را محدود کرده است. از شب برگزاری انتخابات، توییتر و فیس‌بوک پست‌های ترامپ را که در آنها ادعاهایی درخصوص تقلب در رای‌گیری مطرح شده، با برچسب هشدار منتشر می‌کنند.