بلوغ صنعت تولید، ادغام شرکت‌هاست

وی با بیان اینکه ما دانش‌فنی لازم را برای اینکه به مسیر حرکتی تولید برویم، داریم،‌ افزود: وقتی صحبت از تولید می‌شود،‌ ذهنیت عده‌ای این است که همه‌چیز باید در داخل تولید شود، در حالی‌که ساخت قطعات، نیمه‌هادی‌ها و محصولات دیگر، صنایع حائزاهمیت و مهمی هستند که ما در این عرصه‌ها استفاده‌کننده از کشورهایی هستیم که تولیدکننده این قطعات هستند. اما برنامه‌ریزی نرم‌افزاری و مدل خلاقیتی که برای مدل نهایی به‌کار می‌رود، حائزاهمیت است و ما دانش آن را در داخل داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات با بیان اینکه بلوغ صنعت تولید ما در این است که شرکت‌ها به سمت ادغام بروند، افزود: شرکت‌ها باید ظرفیت‌های تولیدی خود را کنار یکدیگر بگذارند و بتوانند اقتصاد خود را تداوم دهند. زمانی که به تجهیزات لایه دسترسی، لایه انتقال و بازار ترمینال نیاز است، این محصولات را ارائه دهند و سود یک بخش را در بخش دیگر هزینه کنند. این کار اجتناب‌ناپذیر است و اگر بخواهیم دغدغه‌های مصرف‌کنندگان کالای داخلی را برطرف کنیم، باید این بلوغ را در صنعت تولیدی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: راهکار این موضوع رفتن به سطح بازار بین‌المللی است. تولید داخل ما نباید بسنده به بازار داخل باشد و تا زمانی که اینطور فکر کنیم، نمی‌توانیم پیشرفت کنیم. وقتی در عرصه بازارهای بین‌المللی حضور پیدا کنیم، ملزم به رقابت خواهیم بود.اگر ما خدماتمان را در کلاس بین‌المللی ارائه کنیم، این بازار هم فراهم است، بنابراین تداوم تحقیق و توسعه و به‌روزرسانی مساله‌ای است که می‌تواند حیات تولید داخل را تضمین کند و پیش ببرد.