SMIC در مرحله اول، عرضه ۱,۶۸۵,۶۲۰,۰۰۰ سهم را کلید زد و ارزش هر سهم، ۴۶/ ۲۷ یوآن اعلام شد. در صورت تقاضای قابل توجه، تعداد سهام عرضه‌شده می‌تواند فراتر از این عدد برود که در این حالت، SMIC می‌تواند تا ۵۹/ ۷ میلیارد دلار جذب سرمایه کند. SMIC اعلام کرده است که قصد دارد عضوی از انجمن نوآوری در علوم و فناوری چین یا همان STAR Board شود؛ انجمنی که توسط دومین اقتصاد بزرگ دنیا با هدف ایجاد محیطی مانند نزدک ایجاد شده تا شرکت‌های حوزه فناوری را گرد هم آورد. پکن تمرکز روی حوزه فناوری را برای تولید نیمه‌هادی به‌عنوان برنامه‌ای به منظور افزایش تولید محصولاتی ارزشمند در دستورکار قرار داده است. طبق برنامه‌ریزی که چین انجام داده، تا ۷۰ درصد از نیمه‌هادی‌های مورد نیاز خود را تا سال ۲۰۲۵ میلادی، در داخل کشور تولید خواهد کرد. این دستاورد با تکیه بر سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری دولت در  این بخش از صنعت محقق می‌شود.

هوآوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند که نقش کلیدی در صنایع ارتباطی و مخابراتی دارد، از مشتری‌های مهم SMIC به حساب می‌آید. اگرچه این شرکت بخش اعظمی از چیپ‌های مورد نیاز خود را از شرکت تایوانی TSMC تامین می‌کند، اما درخصوص چیپ‌های سطح پایین‌تر، به محصولات SMIC متکی است. با جذب سرمایه توسط SMIC به نظر می‌رسد حرکت هوآوی به سمت تراشه‌های تولیدی این شرکت، قوت خواهد گرفت. به این ترتیب، هوآوی می‌تواند در خصوص تراشه‌های لازم برای محصولات مختلف، وابستگی کمتری به شرکت‌های غیربومی داشته باشد. تحلیلگران بسیاری معتقدند SMIC پتانسیل بالایی برای پیشرفت دارد. با این توضیحات، باید منتظر ماند و دید در چند سال آینده این شرکت چه روندی را در پیش خواهد گرفت و شرکت‌هایی نظیر هوآوی چگونه از فناوری و محصولات این شرکت بهره‌برداری خواهند کرد.

اپلیکیشن زوم رکورد تیک تاک را شکست

دنیای اقتصاد: اپلیکیشن ویدئوکنفرانس زوم توانست رکورد بیشترین تعداد دانلود یک اپلیکیشن در سیستم عامل iOS را به نام خود ثبت کند. به گزارش مرکز تحقیقاتی Sensor Tower، اپلیکیشن زوم که طی ماه‌های اخیر و به لطف همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، رشد غیرمنتظره‌ای را تجربه کرد، توانست رکورد بیشترین تعداد دانلود در پلت‌فرم iOS را در طی یک بازه زمانی سه ماهه بشکند. طبق این گزارش، در بین روزهای اول آوریل تا سی‌ام ژوئن، میزان دانلود این اپلیکیشن بالغ بر ۹۴ میلیون بار عنوان شده است. طی ماه‌های اخیر، بخش عمده‌ای از دانلودهای زوم از سوی کاربران هندی و به دنبال آن کاربران آمریکایی بوده است که بیشترین تعداد دانلود را به خود اختصاص داده‌اند.

در این میان، برای اپلیکیشن تیک‌تاک نیز در سه ماه قبل، حدود ۶۷ میلیون دانلود ثبت شده که عدد قابل توجهی برای این اپلیکیشن چینی محسوب می‌شود. با این حال، مرکز تحقیقاتی Sensor Tower در این خصوص نوشت که تاکنون تعداد دانلود هیچ یک از اپلیکیشن‌های غیربازی در یک بازه زمانی سه ماهه، از مرز ۵۰ میلیون عبور نکرده بود. اما شاهدیم که هم تیک تاک و هم زوم توانستند این رکورد را بشکنند. اگر بخواهیم تعداد دانلودهای زوم در گوگل پلی استور را نیز حساب کنیم، باید این اپلیکیشن را در کنار تیک تاک و پوکمون گو قرار دهیم که توانستند از مرز ۳۰۰ میلیون دانلود طی یک دوره سه ماهه عبور کنند. در گزارش Sensor Tower، اطلاعات جالب دیگری نیز در رابطه با تعداد دانلودهای اپلیکیشن‌ها اشاره شده است، به طوری‌که طبق گفته این مرکز، در سه ماه دوم سال ۲۰۲۰، شاهد بیشترین تعداد دانلود اپلیکیشن‌ها بودیم که رکورد جدیدی در این زمینه محسوب می‌شود.

به گفته این مرکز، بالغ بر ۸/ ۳۷ میلیارد دانلود اپلیکیشن در این بازه زمانی ثبت شده که سهم iOS از این میزان، ۱/ ۹ میلیارد دانلود و سهم گوگل پلی نیز ۷/ ۲۸ میلیارد دانلود بوده است. همچنین برای اولین بار، تعداد دانلودهای مربوط به اپلیکیشن‌های گوگل از میزان دانلودهای مربوط به اپلیکیشن‌های فیس‌بوک فراتر رفت. شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی میلیون‌ها انسان در سراسر جهان، منجر به رشد قابل توجه میزان استفاده کاربران از اپلیکیشن‌ها شده و در این میان، اپلیکیشن‌های سرگرمی‌همانند تیک‌تاک یا اپلیکیشن‌های ویدئوکنفرانس چون زوم، با استقبال بیشتری از سوی کاربران مواجه شدند.