اپلیکیشن «مسنجر رومز» فیس بوک در راه است؛ رقیبی جدید برای «زوم»

اپلیکیشن مسنجر رومز فیس بوک به کاربران این امکان را می‌دهد تا جلساتی تصویری را با حداکثر ۵۰ نفر و بدون هیچ‌گونه محدودیت زمانی برگزار کنند. بد نیست بدانید که در نسخه رایگان زوم، کاربران می‌توانند تا ۱۰۰ نفر و به مدت زمان حداکثر ۴۰ دقیقه در یک تماس تصویری با یکدیگر در ارتباط باشند. به گفته زاکربرگ، حتی این امکان نیز برای کاربران فیس بوک فراهم شده تا افرادی که حتی دارای حساب کاربری فیس بوک هم نیستند، به تماس‌های تصویری خود اضافه کنند. به‌طور کلی، استفاده از سرویس‌های تماس تصویری طی ماه‌های اخیر و به دلیل شیوع کرونا در جهان به‌طور محسوسی افزایش یافته و کاربران این روزها، بیشتر از خانه کارهای خود را مدیریت کرده و از طریق شبکه‌های اجتماعی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند.

یکی از این اپلیکیشن‌های پرطرفدار، زوم نام دارد که توانسته به لطف قابلیت‌هایی همچون فراهم کردن امکان برقراری تماس‌های تصویری برای تعداد زیادی از افراد یا شخصی‌سازی تصاویر پس‌زمینه، ده‌های میلیون کاربر جذب کند. به گفته فیس بوک، یکی از قابلیت‌های مسنجر رومز برخورداری از پس‌زمینه‌های مجازی مجهز به هوش مصنوعی خواهد بود که قرار است به مرور زمان، توسعه یابد و امکانات بیشتری به آن اضافه شود. کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن مسنجر یا صفحه اصلی فیس‌بوک به منسجر رومز دسترسی داشته باشند. اما گفته می‌شود که به زودی امکان دسترسی به این قابلیت به دیگر اپلیکیشن‌های این شرکت همانند واتساپ و اینستاگرام نیز اضافه خواهد شد.

طبق آنچه فیس بوک اعلام کرد، اپلیکیشن مسنجر رومز طی یکی دو روز آینده در برخی از کشورهای عرضه خواهد شد و چند هفته‌ای طول خواهد کشید تا در اختیار سایر کاربران در نقاط مختلف جهان قرار گیرد. فیس بوک همچنین در حال توسعه قابلیت‌های ویدئویی اپلیکیشن‌های خود است که در زمان همه‌گیری کرونا، استفاده از آنها به‌طور چشمگیری افزایش داشته است. زاکربرگ در این خصوص گفت بیش از ۷۰۰ میلیون نفر از طریق اپلیکیشن‌های این شرکت به‌صورت روزانه تماس تصویری برقرار کردند که در برخی از کشورها، رشدی دو برابری را شاهد بودیم. از طرفی دیگر، فیس بوک قصد دارد تا در روزهای آتی، محدودیت تماس‌های تصویری در واتساپ را از چهار نفر به هشت نفر افزایش دهد.