دلایل شکست اینستاگرام در هند

در این جلسه، زمانی که بحث اپلیکیشن تیک تاک پیش آمد، مدیرعامل فیس‌بوک تایید کرد که این اپلیکیشن با استقبال قابل‌توجهی در هند مواجه شده و این عملکرد موفق در آمریکا نیز ادامه خواهد داشت. وی گفت: من فکر می‌کنم تیک تاک از لحاظ وسعت دربرگیری در هند، از اینستاگرام نیز پیشی گرفته و این پدیده بسیار جالبی است. زاکربرگ در ادامه به مقایسه تیک تاک با قابلیت اکسپلور در اینستاگرام پرداخت و عنوان کرد تیک تاک شبیه اکسپلور اینستاگرام عمل می‌کند و این تمام کاری است که این اپلیکیشن انجام می‌دهد. وی در ادامه عنوان کرد که فیس‌بوک، اپلیکیشنی به نام Lasso را طراحی کرده که قرار است به‌زودی در کشورهایی همانند مکزیک در اختیار کاربران قرار گیرد و باید دید که آیا این اپلیکیشن می‌تواند در کشورهایی که تیک تاک از محبوبیت بالایی برخوردار است، موفق عمل کند یا خیر.

شرکت بایت‌دنس، مالک تیک تاک، اعلام کرد که مجموع کاربران فعال ماهانه تیک تاک در هند، حدود ۱۲۰ میلیون نفر است، در حالی که این میزان کاربر برای اپلیکیشن فیس‌بوک حدود ۷۰ میلیون نفر برآورد شده است. زاکربرگ همچنین درخصوص تغییراتی که در اینستاگرام برای رقابت با تیک تاک اعمال خواهد شد، صحبت کرد. گفتنی است شرکت فیس‌بوک، فرمت استوری را از اسنپ‌چت الگوبرداری و از آن در اینستاگرام استفاده کرد. طولی نکشید که این قابلیت به مسنجر، فیس‌بوک و واتس‌اپ اضافه شد.

مدیرعامل فیس‌بوک در این رابطه گفت ما ویژگی‌های متعددی در اینستاگرام امتحان می‌کنیم و معتقدم که قابلیت اکسپلور بیشتر روی استوری‌ها متمرکز خواهد شد؛ چراکه هم‌اکنون بخش زیادی از محتوایی که کاربران در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند، از طریق استوری‌هاست. به‌نظرم ما همچنان باید یاد بگیریم و با این آموخته‌ها جلو برویم. زاکربرگ در ارتباط با لیبرا که از آن به‌عنوان ارز دیجیتالی این شرکت یاد می‌شود، گفت که فیس‌بوک قصد دارد تا این پروژه را در سال ۲۰۲۰ اجرایی کند. وی افزود: مسائل مالی یک حوزه مملو از قانون و مقررات است. موضوعات مهمی‌وجود دارند که باید ابتدا به آنها پرداخته و رفع شوند تا بتوان از این طریق، از پولشویی و تامین مالی گروه‌های تروریستی و... جلوگیری کرد.