گوشی‌های ارزان‌قیمت پیکسل: شاید مهم‌ترین اتفاق در رویداد Google I/ O معرفی دو گوشی جدید و ارزان‌قیمت پیکسل بود. دو گوشی Pixel ۳a و Pixel ۳a XL در واقع گوشی‌های با مشخصات و ویژگی‌های مشابه Pixel ۳، اما ارزان‌تر هستند. گوشی Pixel ۳ یکی از بهترین دوربین‌ها را در میان گوشی‌های هوشمند دارد و حالا کاربران می‌توانند با این دو گوشی جدید تجربه این دوربین باکیفیت را با قیمتی ارزان‌تر در اختیار داشته باشند. گوشی کوچک‌تر یعنی Pixel ۳a دارای صفحه‌نمایشی ۶/ ۵ اینچی از نوع OLED با وضوح ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. Pixel ۳a XL اما از صفحه‌نمایش نسبتاً بزرگ‌تر ۰/ ۶ اینچی اما با همان وضوح ۱۰۸۰p بهره می‌برد. اولین نقص Pixel ۳a و Pixel ۳a XL نسبت به Pixel ۳ داشتن بدنه‌ای پلاستیکی از جنس پلی‌کربنات به‌ جای شیشه است. حالا در کنار رنگ‌های قبلی «فقط مشکی» و «به وضوح سفید»، رنگ جدید «مایل به بنفش» هم به کلکسیون این گوشی‌ها اضافه شده است. گوگل قیمت Pixel ۳a را ۳۹۹ دلار و قیمت Pixel ۳a XL را ۴۷۹ دلار تعیین کرده و قرار است آنها را از چهارشنبه همین هفته روانه بازار کند.

اندروید ۱۰ یا Q: گوگل در این کنفرانس سومین نسخه آزمایشی اندروید کیو را برای طیف وسیعی از گوشی‎های اندرویدی منتشر کرد. در ماه‌های گذشته برخی قابلیت‎های اندروید ۱۰ کیو گوگل از جمله ارتقای عملکرد سیستم حریم خصوصی، تم تیره، ارتقای رابط کاربری کلید‎های ناوبری و بسیاری دیگر که در نسخه‎ نهایی گنجانده می‌شوند، منتشر شده‌اند. گوگل در این کنفرانس اعلام کرد که اندروید کیو از پیوستگی صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که باعث ترغیب تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی به استفاده از نمایشگرهای تاشو خواهد شد. پشتیبانی از نسل پنجم شبکه ارتباطی یعنی ۵G و ارائه زیرنویس خودکار فیلم یا آهنگ در حال پخش به کمک تکنولوژی یادگیری ماشینی، از دیگر امکانات نسخه جدید اندروید است.

 واقعیت افزوده، گوگل نست و چیزهای دیگر: گوگل در این کنفرانس اعلام کرده که قرار است به زودی تکنولوژی واقعیت افزوده به موتور جست‌وجوی این شرکت اضافه شود. این قابلیت جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا بعد از جست‌وجوی کلمه موردنظر و با استفاده از دوربین گوشی یا لپ‌تاپ خود که به فناوری واقعیت افزوده نیز مجهز است، تصویر اشیای موردنظر خود را به‌صورت سه بعدی مشاهده کنند. گوگل همچنین اعلام کرد که به شکلی ویژه روی توسعه گجت‎های هوشمند خانگی کار خواهد کرد و همچنین نام پلت‌فرم خانه هوشمند خود را به گوگل نست تغییر داده است. به همین دلیل در این کنفرانس پلت‌فرم نست هاب مکس معرفی شد که به نوعی مدل بزرگ‌تر گوگل هاب محسوب می‌شود. گوگل در این کنفرانس همچنین از هوشمندتر شدن گوگل داپلکس و دستیار هوشمندش خبر داد و اعلام کرد که قرار است به کمک آنها، انجام کارهای روزمره مانند رانندگی راحت‌تر بشود.