سرویس اشتراک فیلم

17 (2)

سرویش اشتراک فیلم آن چیزی است که اپل مدت‌هاست وعده آن را داده است. یک رقیب جدی برای نتفلیکس که با اشتراک حدود 10 دلار در ماه دسترسی کاربران را به فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، مستند و... فراهم می‌کند.  اپل نام این سرویس را  Apple TV+ گذاشته است و در روز رونمایی آن نشان داد رابطه تازه‌ای را با هالیوود برای غنای بیشتر این سرویس آغاز کرده است.  سرویس استریم ویدئو اپل قرار است برای ۱۰۰ کشور جهان از پاییز امسال عرضه شود و رویداد اپل عمدتا مبتنی بر اعلام برنامه‌هایی بود که به‌طور اختصاصی با حمایت اپل برای عرضه در این سرویس عرضه شده بودند.  استیون اسپیلبرگ نخستین کسی بود که روی سن آمد و از برنامه جدیدی گفت که در این سرویس عرضه خواهد کرد.  ریزویتراسپون و جنیفر آنیستون به همراه استیو کارل نیز از برنامه جدید خودشان که اپل تهیه‌کننده آن است صحبت کردند. نام برنامه آنها Morning Show است. Kumail Nanjiani هم از برنامه خودش با عنوان Little America گفت که روی داستان‌های انسانی مهاجران متمرکز خواهد بود. او گفت که در میان کسانی که داستان‌هایشان را بازگو خواهد کرد از ایران هم افرادی حضور خواهند داشت. همچنین جی جی آبرامز و سارا باریلز از سریال جدیدی گفتند که در مورد هنرمندان جوانی خواهد گفت که به موسیقی علاقه دارند. اوپرا وینفری آخرین شخصیت مشهوری بود که روی صحنه آمد تا از برنامه جدیدش بگوید. او گفت که دو مستند جدید یکی در زمینه مسمومیت کارگران و دیگری درباره سلامت روانی است.

سرویس اشتراک خبر

اپل در این مراسم از سرویس اشتراک خبر هم رونمایی کرد. سرویس اشتراک خبر در واقع همان اپلیکیشن News است که روی دستگاه‌های iOS و مک قرار دارد. با به‌روزرسانی سیستم عامل این دستگاه‌ها می‌توانید سرویس اشتراک خبر اپل را در آنها مشاهده کنید.  اساس این سرویس بهره‌مندی کاربران از حدود ۳۰۰ مجله است که کاربران می‌توانند به این مجلات که شامل نام‌های معتبری چون نشنال جئوگرافی، People، بیلبورد و روزنامه‌هایی چون وال استریت ژورنال و لس‌آنجلس تایمز است دسترسی داشته باشند.  به گفته اپل اگر کاربری می‌خواست این تعداد مجله را بخرد باید ماهانه حدود ۸ هزار دلار پول هزینه می‌کرد اما اکنون با ۹.۹۹ دلار در ماه می‌تواند به همه آنها روی تبلت، آی‌فون یا کامپیوتر مک خود دسترسی داشته باشد. سرویس اشتراک خبر به نوعی قرار گرفتن اپل به‌عنوان واسط بین مخاطبان و رسانه‌ها هم هست. هرچند وال استریت ژورنال به‌عنوان یکی از روزنامه‌های معتبر حاضر به قرارداد با اپل شد اما تا قبل از مراسم گفته می‌شد هیچ روزنامه‌های حاضر به تعهد به چنین کاری با اپل نخواهد بود، چراکه اپل نیمی از سهم درآمدی را درخواست کرده است. در عرصه مجلات اما ظاهرا وضعیت نابسامان رسانه‌ها بسیاری از رسانه‌ها را وادار به بستن قرارداد با اپل کرد و به نظر می‌رسد دوران جدیدی برای روزنامه‌نگاری با حضور یک شرکت تکنولوژی آغاز شده است. مسیر آغاز شده اپل در عرصه خبر راهی است که پیش از آن شرکت‌های تکنولوژی دیگری چون فیس‌بوک و گوگل هم با محصولاتی رفته بودند اما ناموفق از آن بازگشتند.

کارت اعتباری اپل

17 (4)

اپل در این مراسم همچنین اپل کارت را هم که یک کارت اعتباری این شرکت است عرضه کرد. نوعی کارت اعتباری که همواره روی موبایل خود دارید و برای آی‌فون طراحی شده است.  اپل در این مراسم نشان داد که چگونه می‌تواند با کارت اعتباری خود رقیب سرویس‌های کارت مشهور دنیا باشد، چراکه امکانات این کارت و مشوق‌های متعدد آن عملا به تدریج کاربران را به دراختیار گرفتن آن تشویق می‌کند. به‌عنوان مثال اپل ۲ تا ۳ درصد از ارزش خرید را دوباره به حساب کاربر بازمی‌گرداند و بابت شارژ پول از کاربر مبلغی دریافت نمی‌کند. کارت اعتباری نیاز به داشتن حساب در یک بانک دارد و قرار است از تابستان عرضه آن آغاز شود.

اپل ایرپاد ۲

اپل هدست بدون سیم خود را قبل از این مراسم به روزرسانی کرد تا برای مراسم اساسا سخت‌افزاری را روی سن نیاورد. هدست بدون سیم جدید اپل یا همان ایرپاد کاملا مشابه نسل اول ایرپاد است اما سیستم بی‌سیم آن تقویت شده ولی صدای آن یکسان باقی مانده است. هر چند این انتظار وجود داشت که اپل نسخه ضد آب یا مجهز به سیستم ضد نویز را با هدست نسل دوم ایرپاد معرفی کند اما اپل ایرپاد جدید عملا این امکانات را ندارد. قیمت این دستگاه ۱۵۹ دلار است.

شارژر بی‌سیم کنار گذاشته شد

اپل در این رویداد اعلام کرد که شارژر بی‌سیم خود را کنار گذاشته است. کنار گذاشتن این محصول بعد از بحث و گمانه‌های زیاد اعلام شد. اپل حدود یک سال و نیم قبل از این محصول رونمایی کرده بود. دلیل کنار گذاشتن این محصول به گفته اپل بروز مشکلات در دستیابی به استانداردهای بالا ذکر شد. نکته اینکه قرار بود هدست بی‌سیم اپل یا همان ایرپاد با این دستگاه شارژ شود.