گوشی جدید با قابلیت دو بار تاشدن

البته به جز نامگذاری توضیح آن ساده هم نیست. مثلا بگوییم موبایل دوبار خم شو! یا موبایلی که دوبار تا می‌شود؟ تا پیش از این، سامسونگ و استارت‌آپ Royole نیز محصولات مشابهی با صفحه نمایش تاشو، معرفی کرده‌اند اما دستگاه‌های معرفی شده توسط آن شرکت‌ها تنها قابلیت یک بار تا شدن را داشت. Ben Wood یکی از مسوولان شرکت مشاوره CCS Insight در باره این محصول نظر خود را اعلام کرده:« خیلی جالب است که شیائومی دستگاهی با قابلیت دو بار تاشدن را معرفی کرده است. البته فعلا برای فهمیدن فواید چنین دستگاهی و مزایای آن نسبت به گوشی‌های ساده، زود است.» بعد از اینکه بلاگر معروف Evan Blass، ویدئویی از این دستگاه در توییتر خود منتشر کرد، شایعات پیرامون این محصول در فضای مجازی پخش شد. البته Evan Blass هرگز نتوانست واقعی بودن ویدئو و گوشی هوشمند را تایید کند.

شرکت شیائومی حالا به BBC اعلام کرد که ویدئوی منتشر شده درباره موبایل تاشو یا تبلت تاشوی این شرکت واقعی است اما اطلاعات بیشتری از دستگاه نداد. ویبو اعلام کرده که ویدئوی منتشر شده از موبایل تاشو شیائومی در این وب‌سایت، بعد از آپلود شدن در روز چهارشنبه بیش از ۵/ ۳ میلیون بار مشاهده شده و کامنت‌های زیادی دریافت کرده است. تکنولوژی صفحه نمایش‌های تاشو، مدتی است که توسط تعدادی شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته و شرکت‌های سازنده می‌توانند با کمک آن، محصولات منحصر به فرد تری طراحی و تولید کنند. البته این تکنولوژی ارزان نیست و محصولات مجهز به آن، بدون شک قیمت‌های زیادی خواهند داشت.

با توجه به مدل قیمت‌گذاری، انتظار می‌رود موبایل تاشو شیائومی قیمتی پایین‌تر از دیگر موبایل‌های تاشوی رقیب داشته باشد. شرکت هوآوی نیز اخیرا اعلام کرده که یک گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایش تاشو در سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. سامسونگ نیز اعلام کرده که اطلاعات بیشتری از برنامه‌هایش برای دستگاه Galaxy X –که اولین بار  نوامبر سال پیش میلادی معرفی شد- در تاریخ بیستم فوریه اعلام خواهد کرد. شرکت زیر مجموعه لنوو، موتورولا نیز پَتنتی را اخیرا منتشر کرده که در آن توضیح می‌دهد چگونه یک صفحه نمایش منعطف برای طراحی موبایل‌های تاشو مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین گوگل نیز اعلام کرده که در حال توسعه نسخه جدیدی از اندروید است که قابلیت پشتیبانی از دستگاه‌های تاشو در آن اضافه شده است.