بهترین بازی جهان در سال 2018

فورتنایت ماه‌های ژانویه-فوریه

اوایل سال جاری میلادی، فورتنایت هنوز سروصدای زیادی به پا نکرده بود اما اعمال تغییرات سرنوشت‌ساز بازی در همین دوره کلید خورد. در دسامبر ۲۰۱۷، شرکت اپیک فصل دوم از این بازی و همچنین تعدادی مرحله جدید را معرفی کرد که بعدا با استقبال زیادی روبه‌روشد. فصل سوم بازی در فوریه ۲۰۱۸ معرفی شد که تمرکز بیشتری بر جذب کاربر داشت. فورتنایت در این زمان، پروفایل چندان جالبی نداشت ولی همچنان محبوب بود. در واقع، اوایل فوریه، به رکورد جدید ۴/ ۳میلیون بازیکن همزمان دست یافت. همین افزایش تعداد کاربر باعث شد که سرورهای بازی با مشکل روبه رو شود. شرکت اپیک دلیل مشکلات پیش آمده را در پستی منتشر کرد و مدعی شد که تعداد کاربران آنلاین همزمان، طی تنها چند ماه از ۶۰ هزار نفر به ۴/ ۳ میلیون نفر رسیده است. برخی افراد مشهور طی همین ماه تصمیم گرفتند این گیم را به‌صورت گروهی انجام دهند و به‌صورت پخش زنده منتشر کنند.

بهترین ماه فورتنایت، مارس

از بسیاری لحاظ، ماه مارس برای فورتنایت بهترین ماه بود. اول از همه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است نسخه مخصوص موبایل بازی نیز معرفی شود که برای بسیاری خبر هیجان‌انگیزی بود. تعدادی از سلبریتی‌ها و افراد مشهور نیز طی همین ماه تصمیم گرفتند این گیم را به‌صورت گروهی انجام دهند و به‌صورت پخش زنده منتشر کنند. برنامه‌ای که توانست بینندگان زیادی را جذب کند و وایرال شود. فورتنایت همچنین در ماه مارس موفق شد از بازی رقیب خود، PUBG درآمد بیشتری کسب کند.

ماه آوریل، ورود به آی‌فون

از اوایل ماه آوریل، فورتنایت برای پلت فرم آی‌فون عرضه شد. ولی حتی با وجود اینکه تجربه این بازی روی صفحه نمایش لمسی چندان موفق از آب در نیامد چیزی از محبوبیت بازی کم نشد. طبق گفته یک تحلیلگر شرکت Sensor Tower، این بازی در سه روز اول معرفی روی پلت‌فرم آی‌اواس توانست ۱۵ میلیون دلار فروش کند و از بازی‌های مشهوری همچون Candy Crush Saga و Pokémon Go جلو بزند. اواسط ماه، شرکت اپیک نسخه جدیدی برای بازی منتشر کرد که تفاوت زیادی با نسخه royale این بازی داشت. در نسخه جدید، بازیکنان تشویق به اتحاد با دیگر دوستان خود می‌شدند و نشان می‌داد که اپیک قرار نیست بازی را همیشه در یک سطح نگه دارد و مشتاق ایجاد تغییر در آن است.

ماه می، ادامه درخشان داستان

فصل چهارم فورتنایت که در ماه می ‌منتشر شد نشان داد که شرکت اپیک چقدر در ادامه دادن داستان با استفاده از ابزارهای بازی خود، متبحر است. این شرکت سازنده در این ماه تغییرات اساسی داخل بازی را معرفی کرد. فصل جدید بازی، شامل تِم و ژانر سوپر هیرو یا ابرقهرمان‌ها بود که به خوبی با فضای بازی هماهنگ بود.  اپیک در این ماه اعلام کرد که نسخه مخصوص اندروید بازی تا تابستان معرفی خواهد شد. این شرکت همچنین از برنامه‌های خود برای تبدیل کردن فورتنایت به یک ورزش الکترونیک (e-sport) خبر داد و اعلام کرد که برای اجرایی شدن این طرح مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. در طول همین ماه اعلام شد که بازی فورتنایت حدودا ۳۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است. اواخر این ماه، شرکت سازنده بازی PUBG از شرکت اپیک به اتهام رعایت نکردن حق کپی‌رایت شکایت کرد. اپیک اعلام کرد که شباهت‌ها بین این دو بازی از ابتدای سال ۲۰۱۷ دردسرساز بوده ولی تا به آن زمان بحث شکایت مطرح نشده بود.

ماه ژوئن، ماه شلوغ

ژوئن ماه شلوغی برای این بازی بود. از ابتدای ماه شایعه شد که نسخه کنسول نینتندو سوئیچ فورتنایت نیز به زودی عرضه می‌شود. این خبر بعدا طی سخنرانی مسوول نینتندو در کنفرانس E۳ تایید شد. نسخه مخصوص نینتندو این بازی تنها طی ۲۴ ساعت به رکورد عجیب ۲ میلیون دانلود دست یافت. البته مشکلاتی برای بارگذاری بازی توسط کاربران سوئیچ گزارش شد که بسیاری را عصبانی کرد. در طول این ماه، اپیک از برنامه‌های مخصوص جام جهانی خود و همچنین تورنمنت دیگری برای سلبریتی‌ها خبر داد. شهرت این بازی همچنان در حال افزایش بود. فورتنایت در ماه ژوئن، ۱۲۵ میلیون بازیکن داشت.  اولین جشنواره اختصاصی بازی نیز در ماه ژوئن برگزار شد که در آن میلیون‌ها بازیکن در یک بازی دور هم جمع شدند تا پرتاب یک موشک به سمت آسمان را در داخل بازی تماشا کنند.  حالا این بازی را همه می‌شناسند و بسیاری از کمدین‌ها و برنامه‌سازان از این بازی برای محتوای برنامه‌های خود استفاده می‌کنند.

بی‌خبری ماه‌های جولای-‌آگوست

در اکثر طول تابستان خبر خاصی درباره این بازی منتشر نشد. جولای با معرفی یک مُد جدید برای بازی‌، تمام شد. فصل پنجم بازی با تمرکز بیشتر روی وسیله‌های نقلیه معرفی شد.  در این زمان فورتنایت اولین سالگرد تولد خود را جشن گرفت. در ماه آگوست، بالاخره نسخه اندروید بازی معرفی شد. اپیک برای فرار از هزینه‌های بالای معرفی برنامه داخل Google Play Store، لانچر اختصاصی فورتنایت را برای معرفی نسخه اندروید انتخاب کرده بود و همچنین این بازی تنها روی گوشی‌های سامسونگ قابل اجرا بود، خبرهایی که از هیجان معرفی بازی کاست.

ماه سپتامبر

در ماه سپتامبر، فورتنایت اولین سالگرد انتشار مُد محبوب royale را جشن گرفت. حالا، این بازی را همه می‌شناسند و بسیاری از کمدین‌ها و برنامه‌سازان از این بازی برای محتوای برنامه‌های خود استفاده می‌کنند.

ماه اکتبر

در طول این ماه، اپیک مُد جدیدی به نام Disco Domination برای فورتنایت معرفی کرد. در همین ماه، نسخه اندروید فورتنایت از وضعیت بتا یا آزمایشی خارج و برای همه کاربران در دسترس قرار گرفت. از آنجا‌که هالووین نزدیک بود، اپیک الحاقات مرتبط با این مراسم را به بازی اضافه کرد. همچنین برنامه‌های بیشتری از مسابقات زنده سلبریتی‌ها پخش شد و این بازی همچنان به سلطه خود در دنیای گیمینگ ادامه می‌داد. نینتندو هم اعلام کرد که این بازی تقریبا توسط نصف کاربران سوئیچ دانلود شده است.

خبرهای جدید، ماه‌های نوامبر و دسامبر

طی نوامبر تورنمنت Winter Royale اجرا شد که در آن تمام کاربران امکان شرکت داشتند. اپیک، در ماه آخر سال اعلام کرد که به زودی خبرهای تجاری جدید به همراه فصل هفتم بازی معرفی شده و همچنین تغییرات بزرگی برای شیوه بازی عرضه خواهد شد. مدتی بعد، اپیک، فروشگاه بازی مخصوص پی‌سی را معرفی کرد که از طریق لانچر اختصاصی اپیک در دسترس است. مُد جدید Creative Mode نیز معرفی شد. بعد از معرفی فصل هفت، اندازه نقشه بازی فورتنایت افزایش پیدا کرد و همچنین خودروهای جدیدی نیز به داستان اضافه شد. اپیک برای پایان سال اعلام کرد که درحال توسعه نرم‌افزار چند پلت فرمه مخصوص است که قرار است برای تمام برنامه‌نویسانی که از ابزار Unreal Engine استفاده می‌کنند، در دسترس قرار بگیرد. خبرهای پیرامون این بازی حتی در این روزهای آخر سال ۲۰۱۸ نیز فراوان است و این بازی همچنان با قدرت در دنیای گیمینگ سرآمد و محبوب است.