در ظاهر امر

از نظر ظاهری این تبلت یک دستگاه جذاب و شیک است. این حس را هم به شما می‌دهد که کیفیت ساخت خوبی دارد. همچنین صفحه‌کلید آن بسیار بهتر از صفحه‌کلید آی‌پد است و این حس را به شما می‌دهد که رقیب قدرتمندی است. از لحاظ قیمت هم تقریبا نصف آی‌پد پرو جدید قیمت دارد و این موضوع تصمیم گیری را سخت‌تر هم می‌کند، مخصوصا اگر قبلا کاربر آی‌پد بوده باشید.

در باطن امر

تبلت گوگل شاید در ظاهر چیزی از آی‌پد پرو جدید کم نداشته باشد اما به محض اینکه این دستگاه را روشن کنید متوجه تفاوت این دو دستگاه خواهید شد. در همان دقایق اول این تبلت به شما ثابت می‌کند که به هیچ دردی نمی‌خورد. یک دستگاه بسیار کند، پر از ایرادات نرم‌افزاری و باگ که شما را از استفاده خسته می‌کند. اگر مدل ارزان قیمت این دستگاه را بخرید با پرداخت ۶۰۰ دلار می‌توانید این دستگاه را با ۴ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده سلرون اینتل تهیه کنید که به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم.

آی‌پد پرو یا پیکسل اسلیت

Pixel Slate یک تبلت بسیار ضعیف از گوگل است و کارها را بسیار کند انجام می‌دهد و به هیچ عنوان نمی‌تواند رقیب آی‌پد‌پرو باشد. اگر هم دستگاه بهتری با پردازنده قوی‌تر بگیرید، طبیعتا قیمت بیشتری دارد و شاید هم قیمت آی‌پد برای شما آب بخورد که حتی بهترین کانفینگ این دستگاه هم ارزش در برابر پول پرداختی را ندارد. اگر بین پیکسل اسلیت و آی‌پد پرو دو دل شده‌اید، حتما آی‌پد را انتخاب کنید.