اپل توانسته است در سه ماه دوم سال‌جاری میلادی ۷۲/ ۴۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش برساند که با توجه به انحصار این برند تکنولوژی و سیستم عامل iOS، می‌توان گفت سهم قابل‌توجهی از بازار موبایل را به خود اختصاص داده است. البته این در حالی است که سایر برندهای تکنولوژی و تولیدکنندگان موبایل نظیر سامسونگ، هوآوی، ال‌جی و... با ارائه گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید، سهم این سیستم‌عامل به ۵/ ۳۲۹ میلیون دستگاه در سال جاری میلادی رسیده است. این آمار و ارقام در حالی است که تعداد گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید در سال ۲۰۰۹ میلادی، بسیار کمتر از گوشی‌های آی‌فون مجهز به iOS بوده است؛ چراکه میزان آن در این سال ۵۸/ ۰ میلیون دستگاه و سهم گوشی‌های iOS نیز ۸۵/ ۳ میلیون دستگاه بوده است.

این روند که سهم گوشی‌های هوشمند مجهز به iOS از موبایل‌های اندرویدی بیشتر است، در سال ۲۰۱۰ میلادی معکوس شده و روند دیگری را در پیش می‌گیرد به گونه‌ای که تعداد گوشی‌های اندرویدی از این سال به بعد بسیار بیشتر از گوشی‌های iOS بوده و به ثبت رسیده است. پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شد که نشان‌دهنده تغییر سلیقه و تمایل کاربران گوشی‌های آی‌فون به سوی سیستم عامل اندروید است و می‌توان گفت که میزان قابل‌توجهی از کاربران آمریکایی خلاف تصور عموم کاربران به سوی خریداری و استفاده از گوشی‌های هوشمند اندرویدی روی آورده‌اند و سیستم عامل iOS را اندکی دست و پا گیر دانسته‌اند.

سال ۲۰۰۹ میلادی که تعداد گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در جهان معادل ۱۷۰ میلیون دستگاه بود در سال ۲۰۱۵ میلادی به بالغ بر ۴/ ۱ میلیارد دستگاه موبایل رسید و برای شرکت‌های تولیدکننده این دستگاه‌های هوشمند، ۴۰۰ میلیارد دلار درآمدزایی به ارمغان آورد. میزان فروش گوشی‌های هوشمند با توجه به افزایش جمعیت جهان در سال ۲۰۱۷ به میزان قابل‌توجهی رشد و افزایش یافته است و این روند همچنان صعودی و رو به افزایش است به گونه‌ای که برآورد شده است در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی این رقم برای نخستین بار به ۷/ ۲ میلیارد دستگاه خواهد رسید و به یک رکورد بی‌سابقه دست پیدا خواهد کرد.