تفاوت استاندارد IP67 و IP68 در چیست؟

در بحث مقاومت در برابر مایعات، در حال حاضر عدد ۸ بالاترین درجه ممکن است و این یعنی دیوایس قادر است تا ۳۰ دقیقه در زیر آب دوام بیاورد. این استاندارد در مورد آی‌فون ۱۰اس تا عمق ۲ متر زیر آب صدق می‌کند. اپل به تازگی نسخه جدید آی‌فون یعنی آی‌فون ۱۰اس، ۱۰آر و ۱۰اس مکس را معرفی کرده است. اما تفاوت استاندارد آی‌پی آی‌فون ۱۰اس و ۱۰آر در چیست؟

آی‌فون ۱۰اس از استاندارد آی‌پی ۶۸ بهره‌مند است و این یعنی در برابر نفوذ گرد و غبار و همچنین فرو رفتگی در آب تا ۳۰ دقیقه مقاوم است. اما آی‌فون ۱۰آر به استاندارد آی‌پی ۶۷ مجهز است و این یعنی این دیوایس در برابر گرد و غبار همچنین فرورفتن در آب تا ۳۰ دقیقه مقاوم است. ضمنا آی‌فون‌های ۸ و ۸ پلاس و حتی ۷ هم به استاندارد آی‌پی ۶۷ مجهز بودند. بنابراین تفاوت اصلی این استانداردها در چیست؟

تفاوت اصلی در اینجا به عمق فرورفتن دیوایس در آب برمی‌گردد. آی‌فون ۱۰اس در اصل قادر است تا عمق ۲ متری زیر آب تا ۳۰ دقیقه دوام بیاورد؛ در حالی که آی‌فون ۱۰آر تا عمق حدودا یک متری می‌تواند دوام بیاورد. بنابراین فرق بین این استانداردها در اصل به عمق فرورفتن دیوایس در آب برمی‌گردد نه مدت زمان مقاومت در برابر نفوذ آب. بنابراین اگر محافظت در عمق بیشتر خیلی برایتان کاربرد و اهمیت ندارد به تعویض گوشی هم نیاز نخواهید داشت.