قوی‌ترین سرفیس جهان

13 (1)

دو سال قبل وقتی مایکروسافت کامپیوتر سرفیس استودیو (Surface Studio) را معرفی کرد تقریبا همه نگاه‌ها را خیره کرد. یک دستگاه همه کاره (All in One) که علاوه بر سرعت از دیزاین فوق‌العاد‌ه‌ای برای کارهای حرفه‌ای مثل طراحی و نقشه کشی برخوردار بود. حالا مایکروسافت در رویداد نیویورک خود که نخستین ساعات امروز برگزار شد نسل دوم این دستگاه را به نام سرفیس استودیو ۲ (Surface Studio ۲) عرضه کرده است. این کامپیوتر همانند نسل قبلی خود ۲۸ اینچی است اما مایکروسافت با بهبودهای قابل توجهی در صفحه نمایش و تجهیزات داخل آن را به سریع‌ترین سرفیس جهان تبدیل کرده است. صفحه نمایش سرفیس استودیو ۲ در واقع ۳۸ درصد دارای روشنایی بیشتر و ۲۲ درصد کنتراست بیشتر نسبت به مدل قبلی است. یک صفحه نمایش ۵/ ۱۳ میلیون پیکسلی با ۴۰۹۶ سطح متفاوت حساسیت فشار که باعث می‌شود نوشتن و کشیدن روی صفحه نمایش توسط قلم سرفیس تجربه معرکه‌ای باشد.

در داخل سرفیس پرو ۲ نیز شاهد ۵۰ درصد افزایش قدرت گرافیکی هستیم و این به لطف پردازنده جدید Nvidia به دست آمده که بر اساس معماری Pascal ساخته شده است. همچون نسل قبلی این کامپیوتر نیز از پشتیبانی اتصال بی‌سیم به هر کنترلر ایکس‌باکس وان هم برخوردار است ضمن اینکه این دستگاه همچنان‌که انتظار هم می‌رفت از سرفیس دایال (Surface Dial) هم پشتیبانی می‌کند. یک ابزار چرخان روی صفحه نمایش قرار می‌گیرد و می‌تواند عملکردهایی مثل انتخاب رنگ یا کوچک و بزرگ کردن اجسام و اشکال را با چرخاندن در صفحه ایجاد کند و برای ویرایش عکس و ساخت انیمیشن و کارهای تصویرسازی کاربرد دارد.

یک هارد دو ترابایتی SSD در داخل این کامپیوتر جایگزین درایو هیبریدی شده که در سرفیس‌ استودیو نسل اول استفاده شده بود. همین تغییر این ماشین را بسیار سریع و با ظرفیت کرده است اما مایکروسافت به طرز عجیبی تصمیم گرفته که همچنان از نسل هفتم پردازنده‌های اینتل (Core i۷) در این دستگاه هم استفاده کند. در حالی که GPU و هارد دستگاه بسیار سریع‌تر شده اما پردازنده در توقع دستگاهی که در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود نیست.  مایکروسافت دقیقا زمان عرضه سرفیس استودیو را اعلام نکرده و به گفتن «به زودی» بسنده کرده است. آنچه می‌دانیم این است که سرفیس استودیو ۲ نیز همراه با هدفون‌های سرفیس عرضه خواهد شد. مدل پایه سرفیس پرو ۲ با پردازنده نسل هفتم Kaby lake اینتل و ۱۶ گیگابایت رم قیمتی برابر ۳۴۹۹ دلار خواهد داشت.

سرفیس پرو ۶ هم لپ‌تاپ هم تبلت

13 (2)

اولین نکته‌ای که درباره سرفیس پرو 6 انسان را هیجان‌زده می‌کند رنگ مشکی مات آن است. سرفیس پرو شاید موفق‌ترین عضو در این خانواده خوشنام باشد که تقریبا ۶ سال از تولد اولین نسخه آن می‌گذرد. قیمت سرفیس پرو ۶ از ۸۹۹ دلار شروع می‌شود و از بیست‌وچهارم مهر (شانزدهم اکتبر) وارد بازار خواهد شد. این دستگاه فوق‌العاده از یک پردازنده اینتل نسل هشتم بهره می‌برد که سرعت بسیار بالا و مصرف بسیار پایینی دارد. گفته می‌شود سرفیس پرو ۶ می‌تواند تمام روز بدون نیاز به شارژ روشن بماند. این نسخه جدید صفحه‌نمایشی ۳/ ۱۲ اینچی با قابلیت لمسی دارد و همچنین یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی در آن تعبیه شده است.

این تبلت بی‌نظیر فقط ۷۰۰ گرم وزن دارد و سیستم خنک‌کننده با مایع جدیدی در آن طراحی شده تا گرما را به سرعت کاهش دهد و کاربر اصلا متوجه گرم شدن دستگاه یا صدای فن آن نشود. سرفیس پرو ۶ از نسخه قبلی خود ۶۷ درصد سریع‌تر شده است و می‌تواند با یک بار شارژ بیشتر از ۱۳ ساعت روشن بماند. جالب است بدانید این تبلت پر طرفدار با قابلیت‌هایی که دارد موفق شده آمار رضایت بی‌نظیری داشته باشد. بر اساس آمارها ۹۹ درصد از کسانی که سرفیس پرو را خریده‌اند از این محصول رضایت کامل داشته‌اند و این سطح رضایت از یک محصول بسیار کم‌نظیر است.

سرفیس هدفون مایکروسافت!

13 (3)

مایکروسافت در رویداد دیروز صبح خود به جز محصولاتی چون لپ‌تاپ، سرفیس‌پرو و سرفیس استودیو با یک محصول عادی همه را شگفت زده کرد و آن هدفون سرفیس است. سرفیس هدفون تقریبا شبیه همه هدفون‌های دیگر است اما از خصوصیات سرفیسی برخوردار است؛ مثلا داشتن سرفیس دایال روی هدفون که به وسیله آن می‌توانید به‌طور فیزیکی شدت صدا را بالا و پایین ببرید یا میزان اثر کنسل نویز هدفون را کم و زیاد کنید. این هدفون همچنین مجهز به کورتاناست ضمن اینکه برخی ویژگی‌های هوشمند را دارد مثلا هنگامی که از گوش برداشته می‌شود به‌طور خودکار پخش موسیقی متوقف می‌شود. این هدفون از طریق پورت USB-C شارژ می‌شود و هرچند به‌صورت بلوتوث به تلفن متصل می‌شود اما دارای جک هدفون ۵/ ۳ میلی‌متری برای اتصال با کابل به پخش‌کننده هم هست.

مایکروسافت می‌گوید از نظر دیزاین روی قرار گرفتن راحت این هدفون خیلی کار کرده و ضمن اینکه داشتن دکمه فیزیکی نویزکنسلینگ با ۱۳ مرحله کمک می‌کند تا کاربر در صورت تمایل از این ویژگی استفاده کند یا آن را روی مود دلخواه تنظیم کند. مایکروسافت می‌گوید این هدفون از ۸ میکروفن داخلی برخوردار است که برای پاسخ دادن به تماس تلفنی یا استفاده از کورتانا کاربرد دارد. این هدفون همچنین دارای کنترل لمسی هم هست که به وسیله آن می‌توان برخی عملیات متوقف کردن پخش موسیقی یا رد کردن ترک فعلی را انجام داد. باتری این هدفون برای پخش موسیقی ۱۵ ساعت از طریق بلوتوث یا ۵۰ ساعت از طریق کابل دوام دارد. این هدفون همچنین می‌تواند از طریق اپلیکیشنی که قرار است مایکروسافت به همراه آن عرضه کند تنظیمات مختلفی را ارائه کند.  سی نت اعلام کرده که سرفیس هدفون حدود سه سال است که توسط مایکروسافت طراحی شده و هدف آن رقابت مستقیم با هدفون‌های Bose و Sony بوده که در بازار هدفون‌های دارای کنسل کردن نویز دست بالا را دارند. مایکروسافت این هدفون را تا پایال سال میلادی جاری با قیمت ۳۵۰ دلار عرضه می‌کند.