نزدیک به ۱۰ روز پیش بود که انتظار بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات شرکت اپل به پایان رسید و این شرکت همانند رسم هر ساله خود، در ماه سپتامبر به معرفی و رونمایی از محصولات جدیدی نظیر گوشی‌های هوشمند آی‌فون، نسل جدیدی از ساعت اپل‌واچ و... اقدام کرد. سفارش اولیه آی‌فون ۱۰ اس از روز ۱۴ سپتامبر آغاز شده و نخستین روز عرضه این محصولات نیز ۲۱ سپتامبر در نظر گرفته شده است. این در حالی است که گفته می‌شود عرضه آی‌فون ایکس‌آر نسبت به دو پرچمدار دیگر، دیرتر و حدود اواخر اکتبر و اوایل نوامبر (آخر فصل پاییز) صورت خواهد گرفت. چند روز پس از معرفی محصولات اپل، مینگ چی‌کو، تحلیلگر ارشد محصولات اپل برآورد کرد که با توجه به آغاز پیش سفارش اپل و قیمت و قابلیت‌های سه مدل آی‌فون جدید رونمایی شده از سوی این شرکت، انتظار می‌رود آی‌فون ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه از دو پرچمدار دیگر فروش بالاتر و موفقیت‌آمیزتری را تجربه کند.

آی‌فون ایکس‌آر قرار است با برچسب قیمتی پایین‌تری نسبت به دو پرچمدار دیگر، وارد بازارهای جهانی شود چراکه به‌جای پنل‌های اولد، از نمایشگرهای ال‌سی‌دی بهره می‌برد و همین امر هم سبب شده که قیمت تمام‌شده آن کمتر از گوشی‌های مجهز به نمایشگر اولد باشد. گزارشی که در وب‌سایت دیجی‌تایمز ارائه‌شده نشان می‌دهد که عرضه آی‌فون ایکس‌آر در ماه اکتبر به ۲۰ میلیون دستگاه خواهد رسید و فروش آن تا اواسط سال آینده میلادی شتاب بیشتری خواهد گرفت. یکی از منابع نزدیک به زنجیره تامین اپل به‌تازگی خاطرنشان کرده است که سفارش آی‌فون ایکس‌آر نسبت به کل سفارش آی‌فون‌های جدید در ماه دسامبر به بالغ بر ۵۰ درصد افزایش یافته است.

پیش‌بینی‌ها همچنین حاکی است که به‌نظر می‌رسد آی‌فون ۱۰ اس تنها بتواند ۱۰ تا ۱۵ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد و مدل بزرگ‌تر آن یعنی آی‌فون ۱۰ اس‌مکس نیز ۲۵ تا ۳۰ درصد از سهم فروش را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که آی‌فون ایکس‌آر، به‌عنوان نسخه ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه، ۵۵ تا ۶۰ درصد از میزان فروش آی‌فون‌های اپل را از آن خود خواهد کرد. این آمار و ارقام به وضوح نشان‌دهنده درصد و میزان بالای موفقیت آی‌فون ایکس‌آر نسبت به سایر همتایانش خواهد بود. همان‌طور که قبلا گفته شده بود، اپل قصد داشت یکی از این سه مدل گوشی را مقرون به‌صرفه‌تر از دو پرچمدار دیگر اعلام و معرفی کند و برای تهیه نمایشگر آن از پنل‌های ال‌سی‌دی به‌جای اولد گران‌قیمت استفاده کند. این مدل آی‌فون که آی‌فون ایکس‌آر (iPhone XR) نام دارد، برای جایگزینی آی‌فون ۸ و ۸ پلاس معرفی شده و قرار است با ویژگی تشخیص چهره هوشمند و نمایشگر بدون حاشیه، با قیمت حداقل ۷۴۹ دلار و حداکثر ۸۹۹ دلار به فروش برسد.