احتمال وجود حسگر اثرانگشت در نمایشگرGalaxy P1

چین یکی از مهم‌ترین بازارهای گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان است. در حال حاضر سازندگان چینی توانسته‌اند گوشی‌های هوشمند خود را با تکنولوژی‌های نوین و البته قیمت پایین روانه بازار کنند و همین موضوع باعث شده است درآمد و فروش سامسونگ در بازار مذکور تحت تاثیر قرار گیرد. همچنین اغلب گوشی‌های مجهز به تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش در بازار چین در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. برای مثال به برندهای Vivo، Oppo و هوآوی توجه کنید که در خلال سال ۲۰۱۸ موفق شدند برخی مدل‌های گوشی‌های سطح بالای خود را با حسگر مذکور در بازار چین عرضه کنند. به همین خاطر اگر شایعه تازه درباره تازه‌ترین میان رده سامسونگ صحت داشته باشد، احتمال عرضه انحصاری آن در بازار چین کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

علاوه بر موارد مذکور، برخی از تامین‌کنندگان حسگر اثرانگشت مانند Goodix و Silead در چین واقع شده‌اند و از آنجا که سال آینده رقابت در استفاده از این تکنولوژی افزایش می‌یابد، احتمالا مجبور می‌شوند قیمت فروش هر واحد حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش را کاهش دهند. از طرفی انتظار می‌رود حسگر اولتراسونیک اثرانگشت زیر صفحه که قرار است در پرچمداران Galaxy S۱۰ سامسونگ تعبیه شود، توسط کمپانی آمریکایی کوآلکام تامین شود اما حسگر اپتیکالی که در توسعه میان رده استفاده می‌شود، احتمالا توسط سازندگان چینی مذکور تامین خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست سامسونگ برای آینده بهره گرفتن از این تکنولوژی چه تصمیمی اتخاذ کرده است و آیا در نظر دارد از حسگرهای اولتراسونیک کوآلکام در گوشی‌های میان رده آینده خود استفاده کند یا خیر.

علاوه بر موارد مذکور، این افشاگر پیش از این هم ادعا کرده بود که سامسونگ قصد دارد از سال آینده تولید سری میان رده‌های Galaxy J خود را متوقف و سری تازه Galaxy P را جانشین آن کند. این منبع در توییتی دیگر با فاصله ارسال تنها چند دقیقه مدعی شد که سامسونگ در نظر دارد گوشی میان رده تازه‌ای را به نام Galaxy P۱ تا ماه آینده معرفی کند. ارسال این توییت‌ها باعث شد شایعه مذکور شکل کامل‌‌تری به خود بگیرد و حالا منتظر هستیم تا Galaxy P۱ سامسونگ با حسگر اپتیکال زیر صفحه نمایش به زودی رونمایی شود. از طرف دیگر، گزارش‌های قبلی اغلب حاکی از آن بودند که سامسونگ ممکن است تکنولوژی حسگر زیر صفحه نمایش را ابتدا در یکی از مدل‌های تازه سری Galaxy A خود به کار ببرد. در هر صورت این تکنولوژی قرار است بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ به ترندی محبوب در میان سازندگان و دارندگان گوشی‌های همراه تبدیل شود.