سیستروم می‌گوید: «در ابتدا این سوال وجود داشت که آیا اضافه شدن این ویژگی موفقیت آمیز خواهد بود؟ خب بهترین روش برای اندازه‌گیری میزان موفقیت این ویژگی تعداد افرادی است که از آن استفاده می‌کنند. بیش از ۴۰۰میلیون کاربر در حال حاضر از این استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند. اگر شما هم اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید خواهید دید که نوار استوری‌ها پر از فعالیت‌های کاربران مختلف است و افراد زوایای مختلف زندگی، افکار و فعالیت‌های خودشان را از طریق این استوری‌ها به نمایش گذاشته‌اند. کاملا واضح است که ویژگی «استوری»‌ یک موفقیت بزرگ برای اینستاگرام بوده است.» این ۴۰۰ میلیون کاربری که از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند، در اصل دوبرابر افرادی هستند که روزانه از اسنپ‌چت استفاده می‌کنند و از تعداد کاربران ماهانه توییتر هم بیشتر است.

نکته جالب‌تر اینکه تعداد کاربرانی که از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند در مقایسه با تعداد افرادی که از استوری‌های فیس‌بوک استفاده می‌کنند ۲۵۰ میلیون نفر بیشتر است. ماه مه ‌امسال تعداد کاربران بخش استوری فیس‌بوک به ۱۵۰ میلیون نفر رسید. این آمار بسیار جالب و شگفت‌انگیز است؛ چراکه کاربران فیس‌بوک حدودا ۵/ ۲ برابر تعداد کاربران اینستاگرام است اما موفقیت استوری‌ها در اینستاگرام بیش از دو برابر موفقیت فیس‌بوک در این بخش بوده است. سیستروم درباره اینکه چرا استوری‌های اینستاگرام در مقایسه با فیس‌بوک به این مقدار از محبوبیت رسیده‌اند گفت: «نبودن ویژگی استوری در اینستاگرام باعث شده بود که ارزش محتویات اینستاگرام کاهش پیدا کند و افراد عکس‌هایی در پروفایل شخصی منتشر کنند که خیلی معرف شخصیت آنها و در کل مناسب بخش فید (Feed) نبود. زمانی که من و «مایک‌کریگر» اینستاگرام را معرفی کردیم، اپلیکیشن ما در اصل شبیه حالت استوری بود و کاربران عکس‌های بی کیفیت و بی‌ارزشی را به‌اشتراک می‌گذاشتند.

مثلا اگر شما اولین عکس‌های من در اینستاگرام را ببینید متوجه می‌شوید که بیشتر شبیه استوری‌های روزانه هستند تا عکس‌های مهم.» سیستروم گفت: «مشکل اکثر کاربران اینستاگرام این بود که فکر می‌کردند عکس‌هایی را که در اینستاگرام پست می‌کنند باید عالی و بی‌نقص باشند. حال این افراد یکسری تصاویر عادی اما جالب روزانه و حتی یکسری افکار و عقاید داشتند که امکان پست کردن آنها در بخش فید اینستاگرام وجود نداشت چون باعث می‌شد ارزش دیگر عکس‌هایی که در اینستاگرام منتشر کرده‌اند پایین بیاید و به‌نوعی خلاف عرف اینستاگرام عمل کرده باشند. حال در پاسخ به این سوال شما که می‌گویید چرا استوری‌های اینستاگرام اینقدر محبوب شدند می‌گویم به این دلیل که اضافه شدن استوری‌ها باعث شد مشکل افراد با تصاویری که در بخش فید پست می‌کنند حل شود و بتوانند محلی برای اشتراک‌گذاری تصاویر و محتویات روزانه با ارزش کمتر پیدا کنند. این مشکل از ابتدا هرگز در فیس‌بوک وجود نداشت و به همین دلیل ویژگی استوری در فیس‌بوک خیلی مورد استقبال قرار نگرفت.»

سیستروم در پاسخ به سوال بعدی که آیا اینستاگرام ویژگی استوری‌ را خودش خلق کرده یا از جای دیگر کپی کرده گفت: «اگر به تاریخچه استوری‌ها نگاه کنید خواهید دید که ما در حقیقت ویژگی‌های بی‌نظیری در بخش استوری‌ها خلق کرده‌ایم که به محبوب‌ترین امکانات در بخش استوری‌ها هم تبدیل شده‌اند و از جمله آنها می‌توانم به اموجی اسلایدر، پرسش سوال و حتی رای‌گیری اشاره کنم. شکی نیست معرفی این ویژگی‌ها برای اولین بار در شبکه‌های اجتماعی باعث شد فرمت انتشاری به فرمت تعامل‌برانگیز تبدیل شود. »