محققان موسسه امنیت و اطلاعاتی «Recorded Future» اعلام کرده‌اند یک‌سری از اطلاعات حساس نظامی را برای فروش در «دارک وب» مشاهده‌ کرده‌اند. این اطلاعات شامل جزئیات کامل در رابطه با پهپادهای مدل MQ-۹ Reaper ارتش آمریکا، دوره‌های آموزشی تانک‌ها، دوره‌های نجات و سیستم‌های انفجاری پیشرفته می‌شوند. طبق گزارش این موسسه، یک هکر با استفاده از حفره امنیتی موجود در روترهای سال ۲۰۱۶ ارتش آمریکا توانسته به این اطلاعات دست پیدا کند. در این گزارش آمده که این هکر با استفاده از موتور جست‌وجوی «Shodan» که برای دستگاه‌های متصل استفاده می‌شود، روترهای آسیب‌پذیر را شناسایی کرده و آنها را مورد حمله و سرقت قرار داده است.

مجرمان سایبری همواره در جست‌وجو برای یافتن دریچه‌های جدید برای نفوذ به سیستم‌های خصوصی و سازمانی مختلف هستند و در صورتی که افراد یا سازمان‌ها روترهای خود را با آپدیت‌های امنیتی جدید مطابقت ندهند، ممکن است هکرها آنها را شناسایی کرده و پس از نفوذ، اطلاعات مهمی را مانند مورد بالا به سرقت ببرند. آندره بویسویچ یکی از مدیران ارشد این موسسه در این‌باره می‌گوید: «این حقیقت که یک هکر با مهارت‌ها تقریبا متوسط توانسته چند هدف آسیب‌پذیر نظامی را شناسایی کند و یک‌سری اطلاعات بسیار حساس و سری را در کمتر از یک هفته به سرقت ببرد، نشان می‌دهد در صورتی که حمله‌هایی به این شکل توسط یک گروه حرفه‌ای و سازماندهی‌شده با اهداف بزرگ‌تر انجام بگیرد، مطمئنا خطرهای بزرگ‌تری ارتش آمریکا را تهدید خواهد کرد.»

گفته می‌شود این هکر حتی توانسته به تصاویر زنده دوربین‌های نظارتی مرز آمریکا و مکزیک هم دسترسی داشته باشد و حتی تصاویر ضبط شده توسط یک پهپاد آمریکایی را هم به سرقت ببرد. این هکر اطلاعات نظامی را از یک پادگان نیروی هوایی ارتش آمریکا در ایالت نوادا به سرقت برده است.