موبایل Nokia X5 با تراشه مدیاتک عرضه می‌شود

شرکت HMD Global که مجوز تولید و عرضه گوشی‌های نوکیا را در اختیار دارد، به‌تازگی موفق شده است برای گوشی جدید خود با شماره مدل TA-۱۱۰۹ تاییدیه بلوتوث دریافت کند؛ بد نیست اشاره کنیم که مدل مذکور، پیش‌تر گواهی از ۳C چین به‌دست آورده است. با اینکه دریافت گواهی بلوتوث برای گوشی جدید HMD Global باعث افشای مشخصات احتمالی آن نشده است، اما نشان می‌دهد که این مدل به تراشه ساخت مدیاتک مجهز خواهد بود. گوشی جدید HMD Global با شماره مدل TA-۱۱۰۹ از بلوتوث ۲/ ۴ پشتیبانی می‌کند؛ هرچند، به صورت دقیق مشخص نشده است که این مدل با چه نام تجاری عرضه خواهد شد. البته با حدس و گمان، می‌توان احتمال داد که Nokia TA-۱۱۰۹ همان گوشی موردانتظار شرکت فنلاندی یعنی Nokia X۵ یا Nokia ۵.۱ Plus خواهد بود.

در همین حال، فنلاندی‌ها برای دو نسخه از گوشی Nokia X۶ تاییدیه بلوتوث دریافت کرده‌اند؛ این دو نسخه با شماره مدل  TA-۱۰۸۳ و TA-۱۱۱۶ فاش شده‌اند. گمان می‌رود دریافت تاییدیه برای گوشی‌های جدید HMD Global از سری Nokia X۶، برای تمایل این شرکت برای عرضه جهانی میان‌رده موردانتظارش باشد؛ اگر به خاطر داشته باشید، Nokia TA-۱۱۱۶ مدتی پیش و حتی پیش از رونمایی رسمی از گوشی Nokia X۶، در روسیه تاییدیه دریافت کرده بود. شرکت HMD Global در حال‌حاضر، گوشی Nokia X۶ را در بازار چین به فروش می‌رساند؛ با این‌حال، مقامات این شرکت فنلاندی‌ تایید کرده‌اند که در آینده، میان‌رده جدید خود را در سایر بازارها نیز عرضه خواهند کرد. هرچند، زمان دقیقی برای عرضه جهانی Nokia X۶ مشخص نشده است.

برای آشنایی بیشتر با گوشی Nokia X۶، باید اشاره کرد که این مدل به نمایشگر ۸/ ۵ اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده است؛ رزولوشن نمایشگر گوشی جدید HMD گلوبال، FHD+ (یا ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ پیکسل) بوده و ایجاد بریدگی در بالای صفحه‌نمایش، باعث شده است تا نسبت ابعاد نمایشگر به ۱۹:۹ برسد. رزولوشن FHD+، دستیابی به تراکم پیکسلی ۴۳۵ppi را در گوشی جدید Nokia X۶ ممکن ساخته است. میان‌رده مذکور از تراشه اسنپ‌دراگون ۶۳۶ کوالکام با ۸ هسته پردازشی ۸/ ۱ گیگاهرتزی از نوع Kryo ۲۶۰ بهره می‌گیرد؛ واحد پردازش گرافیکی در این چیپست، آدرنو ۵۰۹ است. شرکت HMD Global، گوشی Nokia X۶ را با ۴ گیگابایت رم و ۶ گیگابایت رم به فروش می‌رساند.