لپ‌تاپ زِن‌بوک پرو ایسوس معرفی شد

این نمایشگر دقیقا جای همان تاچ‌پد که در لپ‌تاپ‌های دیگر وجود دارد، قرار گرفته و عملکرد آن هم دقیقا مشابه تاچ‌پدهای معمولی است. با وجود این تشابه، ایسوس معتقد است که اولین تاچ‌پد هوشمند را به دنیای لپ‌تاپ‌ها معرفی کرده است، چراکه این اسکرین‌پد می‌تواند به عنوان یک نمایشگر چند کاره لمسی هم عمل کند. می‌توان گفت اسکرین‌پد زن‌بوک پرو نوعی موبایل هوشمند است که در یک لپ‌تاپ ویندوزی به ‌کارگرفته شده است. این اسکرین‌پد ۵/ ۵ اینچی با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ می‌تواند به عنوان اجرا کننده اپلیکیشن‌ها، ماشین حساب، تقویم، صفحه کلید اعداد و خیلی موارد دیگر هم استفاده شود. این اسکرین‌پد همچنین می‌تواند با استفاده از یکی از افزونه‌های کروم ویدئوهای یوتیوب را هم پخش کند. با اینکه ممکن است کار کردن با این نمایشگر کوچک در ابتدا کمی گیج‌کننده باشد، اما در کل باید اعتراف کرد ایسوس در زمینه طراحی و تولید اولین اسکرین‌‌پد دنیا بد هم عمل نکرده است. ضمنا سطح این اسکرین‌‌پد به شکل مات طراحی شده و هنگام استفاده حس خوبی را به کاربر القا می‌کند.

ایسوس برای به‌کارگیری برنامه‌های آفیس در این اسکرین‌پد با مایکروسافت همکاری کرده است. بنابراین با استفاده از این اسکرین‌پد می‌توانید به میانبرها و تنظیمات نرم‌افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت دسترسی سریع داشته باشید. ضمنا این اسکرین‌پد می‌تواند به‌عنوان پخش‌کننده‌ موزیک و ویدئوهای داخل لپ‌تاپ هم استفاده شود و طبق ادعای ایسوس حتی از کلیدهای کنترل موزیک در سرویس اسپاتیفای هم پشتیبانی می‌کند. سازنده زن‌بوک پرو قصد دارد کیت برنامه‌نویسی این اسکرین‌پد را هم برای برنامه‌نویسان علاقه‌مند منتشر کند. ایسوس همچنین وب‌سایتی راه‌اندازی کرده و برنامه‌های منتخب برای این لپ‌تاپ را در آن برای دانلود، عرضه کرده است.

البته اکثر این برنامه‌ها در ویندوز استور هم یافت می‌شوند. علاوه‌بر تاچ‌‌پد نوآورانه، ایسوس در زن‌بوک پرو ویژگی‌های قابل‌توجه دیگری را هم به‌کارگرفته است. مدل ۶/ ۱۵ اینچی این لپ‌تاپ به نمایشگر ۴K مجهز شده و از آنجا که حاشیه اطراف صفحه نمایش آن بسیار کم است، سایز لپ‌تاپ به مقدار قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده است. نسخه ۱۴اینچی این لپ‌تاپ هم سایزی مشابه مک‌بوک‌های ۱۳ اینچی شرکت اپل دارد. ایسوس در این لپ‌تاپ از سیستم پخش صوتی شرکت «هارمن کاردون» استفاده کرده است که کیفیت خوبی دارد.  ایسوس قصد دارد زن‌بوک پرو ۱۵ اینچی را از اواسط ماه جولای با قیمت پایه ۲۲۹۹ دلاری عرضه کند. مدل ۱۴ اینچی این لپ‌تاپ هم قرار است در فصل چهارم امسال روانه بازار شود.