بر اساس این گزارش در نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های موبایلی بیشترین میزان حملات فیشینگ در آنها روی می‌دهد: اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با ۳/  ۱۷ درصد حمله؛ شبکه‌های اجتماعی با ۴/  ۱۶ درصد حمله؛ اپلیکیشن‌های پست الکترونیکی با ۴/  ۱۵ درصد حمله؛ اپلیکیشن‌های بازی (گیمینگ) با ۳/  ۱۱ درصد حمله؛ اپلیکیشن‌های تولید محتوا با ۲/  ۱۰ درصد حمله؛ اپلیکیشن‌های دوستیابی با ۲/  ۶ درصد حمله؛ اپلیکیشن‌های ورزشی با ۲/  ۶ درصد حمله؛ اپلیکیشن‌های خبر و هواشناسی با ۳ درصد حمله؛ اپلیکیشن‌های غذا و خوراکی با ۲/  ۲ درصد حمله؛ اپلیکیشن‌های سلامتی و تناسب اندام با ۱/  ۲ درصد حمله؛ اپلیکیشن‌های سفری با ۱/  ۲ درصد حمله؛ اپلیکیشن‌های موسیقی با ۳/  ۱ درصد حمله و اپلیکیشن‌های مالی با ۱ درصد حمله در ادامه این لیست قرار دارند. برخلاف سایر حملات سایبری که از سوی هکرها و مجرمان سایبری یا بهره‌گیری از آسیب‌پذیری‌های موجود در نرم‌افزار یا سخت‌افزار دستگاه‌های الکترونیکی مربوطه انجام می‌شد، حملات فیشینگ از سوی خود کاربر قربانی صورت می‌پذیرد، چراکه هکرها، کاربران را فریب داده تا با دست خودشان اطلاعات موردنظر هکرها را تقدیم آنها کنند. حملات فیشینگ یکی از متداول‌ترین و آسان‌ترین روش‌های سرقت اطلاعات شخصی، مالی و حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی است.