زمان معرفی رسمی گوشی HTC U12 Plus مشخص شد

شرکت HTC با انتشار یک توییت جدید، تایید کرده است گوشی پرچمدار ۲۰۱۸ خود را چه زمانی معرفی خواهد کرد؛ براساس اطلاعات ارائه شده از سوی این سازنده تایوانی، جانشین HTC U۱۱ Plus در تاریخ ۲۳ مه (۲ خرداد) به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. این شرکت هنوز اعلام نکرده است پرچمدار آینده خود را چه خواهد نامید اما براساس شایعات، امسال خبری از عرضه HTC U۱۲ نیست؛ گفته می‌شود شرکت تایوانی تنها یک گوشی پرچمدار در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد کرد و HTC U۱۲ Plus پرچمدار امسال این سازنده است. توییت HTC را شعبه آمریکایی این شرکت منتشر کرده است؛ به همراه زمان معرفی رسمی پرچمدار آینده HTC، تصویری ارائه شده است که سخت‌افزار درون HTC U۱۲ Plus را به نمایش می‌گذارد. این تصاویر به نوعی تایید می‌کند جانشین HTC U۱۱ Plus به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود؛ به‌نظر می‌رسد شایعات گذشته مبنی بر عرضه+HTC U۱۲ به‌عنوان اولین پرچمدار شرکت سازنده خود با دوربین دوگانه صحت داشته باشد.

آخرین شایعات حاکی از آن است که پرچمدار ۲۰۱۸ شرکت HTC از دوربین دوگانه ۱۶ و ۱۲ مگاپیکسلی بهره خواهد برد؛ با اینکه شرکت تایوانی فبلت HTC U۱۱ Plus را به تبعیت از تِرِند رایج در بازار با حاشیه‌های باریک و نمایشگر کشیده ۱۸:۹ ارائه داده بود، اما این مدل تنها به یک دوربین مجهز شده است. براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، فبلت جدید HTC فاقد صفحه‌نمایش از نوع OLED است و مانند نسل قبل از پنل Super LCD بهره خواهد برد؛ گفته می‌شود شرکت تایوانی از نسل ششم پنل‌های Super LCD استفاده کرده است. نمایشگر این گوشی، ۰/ ۶ اینچی خواهد بود و رزولوشن+WQHD  دارد. پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵ کوالکام که هشت هسته پردازشی دارد و از فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری در توسعه آن استفاده شده است، قدرت گوشی جدید HTC را تامین خواهد کرد؛ این پردازنده در پرچمداران مختلفی از جمله Galaxy S۹ سامسونگ، Xperia XZ۲ سونی و LG G۷ ThinQ به‌کار گرفته شده است و محصولات دیگری از جمله OnePlus ۶ و Xiaomi Mi ۷ به آن مجهز خواهند شد.

از نظر طراحی، جانشین HTC U۱۱ Plus طراحی چندان متفاوتی نسبت به نسل قبل نخواهد داشت؛ حاشیه بالا و پایین نمایشگر حفظ شده است و خبری از حذف حاشیه بالای نمایشگر و جایگزینی آن با یک زائده کوچک‌تر که Notch نامیده می‌شود، نخواهد بود. شرکت‌های مختلف نظیر هوآوی، ال‌جی و وان‌پلاس نسبت به توسعه پرچمدار جدید خود با طراحی مانند آی‌فون ۱۰ اقدام کرده‌اند؛ از این رو، حاشیه بالای صفحه‌نمایش از پرچمداران جدید این سه شرکت حذف شده و بریدگی کوچک‌تر جای این حاشیه را گرفته است. باید دید شرکت تایوانی‌ با جدیدترین پرچمدار خود چگونه رفتار خواهند کرد؛ این مدل که آخرین تیرِ HTC برای رقابت با شرکت‌های مطرح محسوب می‌شود، در حالی به بازار عرضه خواهد شد که پرچمداران Galaxy S۹ و Galaxy S۹ Plus سامسونگ فروشی کمتر از انتظار داشته‌اند. با این‌حال، بعید است U۱۲ Plus به راحتی بتواند از سد رقیب خود یعنی P۲۰ Pro که با سه دوربین عملکرد خیره‌کننده‌ای در زمینه عکاسی دارد؛ عبور کند.