بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاری جهانی در چاپ سه‌بعدی (شامل سخت‌افزار، مواد اولیه، نرم‌افزار و خدمات) در سال ۲۰۱۸ به حدود ۱۲ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ رشد ۹/ ۱۹ درصدی خواهد داشت. این در حالی است که کارشناسان انتظار دارند رقم این سرمایه‌گذاری تا پنج سال آینده با متوسط نرخ رشد سالانه ۵/ ۲۰ درصدی به حدود ۲۰ میلیارد دلار برسد. چاپگرهای سه‌بعدی و مواد اولیه آنها حدود دو سوم کل سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت چاپ سه‌بعدی را به خودشان اختصاص خواهند داد و پیش‌بینی می‌شود رقم سرمایه‌گذاری در این دو بخش تا سال ۲۰۲۱ به ترتیب به ۹/ ۶ و ۷/ ۶ میلیارد دلار برسد. سرمایه‌گذاری در بخش خدمات صنعت چاپ سه‌بعدی هم بعد از این دو بخش سرمایه‌گذاری ۵/ ۵ میلیارد دلاری را تا سال ۲۰۲۱ دریافت خواهد کرد.

خرید نرم‌افزارهای مربوط به چاپ سه‌بعدی هم رشدی نسبتا کندتر از کل بازار این صنعت را تجربه خواهد کرد و در نهایت با متوسط نرخ رشد سالانه ۶/ ۱۸ درصدی تا سال ۲۰۲۱ رشد می‌کند. «تولید گسسته» (Discrete Manufacturing) اما حاکمیت صنعت چاپ سه‌بعدی را در اختیار دارد و بیش از نیمی از سرمایه‌گذاری جهانی در این صنعت را در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ به خودش اختصاص خواهد داد. ارائه‌دهندگان خدمات بهداشت و درمان دومین مشتری بزرگ صنعت چاپ سه‌بعدی هستند و در سال ۲۰۱۸ حدود ۳/ ۱میلیارد دلار در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کنند. بعد از این بخش، بخش آموزش با سرمایه‌گذاری ۹۷۴ میلیون دلار و مصرفی با ۸۳۱ میلیون دلار قرار دارند. کارشناسان موسسه IDC انتظار دارند تا سال ۲۰۲۱ خدمات و خرده‌فروشی حرفه‌ای بیشترین سرمایه‌گذاری بخش مصرفی را به خودشان اختصاص بدهند.

«ماریان دآکویلا» یکی از تحلیلگران IDC در این باره می‌گوید: «راهکارهای چاپ سه‌بعدی حالا دیگر تنها در حد نمونه اولیه و آزمایشی نبوده و در میان بخش‌ها و صنایع دیگر هم رایج شده‌اند. با این اوصاف فرصت‌های شغلی و درآمدزایی در این صنعت تا پنج سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت. این در حالی است که صنعت بهداشت و درمان هم سهم خودش از سرمایه‌گذاری در چاپ سه‌بعدی را تا سال ۲۰۲۱ به دو برابر خواهد رساند.» حالا بیشترین کاربردهای چاپ سه‌بعدی در نمونه‌های اولیه و آزمایشی، قطعات و لوازم جانبی و بخش‌هایی از محصولات جدید هستند. به این ترتیب انتظار می‌رود پروتزهای دندانی و لوازم پزشکی به ترتیب چهارمین و پنجمین کاربردهای پرطرفدار چاپ سه‌بعدی باشند.

بیشترین و پرطرفدارترین کاربردها هم مربوط به بافت یا ارگان بدن یا استخوان با رشد سالانه ۶/ ۵۶ درصدی و پروتزهای دندانی با رشد سالانه ۹/ ۳۶ درصدی هستند که سریع‌ترین روند رشد را هم در این میان به خودشان اختصاص داده‌اند. در میان مناطق مختلف دنیا، ایالات متحده آمریکا با ۱/ ۴ میلیارد دلار بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در صنعت چاپ سه‌بعدی را در اختیار دارد. بعد از آن اروپای غربی با ۵/ ۳میلیارد دلار قرار دارد. این دو منطقه روی هم رفته حدود دو سوم کل سرمایه‌گذاری در صنعت چاپ سه‌بعدی را به خودشان اختصاص داده‌اند. چین هم با سرمایه‌گذاری بیش از ۵/ ۱ میلیارد دلاری در جایگاه سوم قرار دارد. بعد از آن اروپای مرکزی و شرقی، خاورمیانه و آفریقا و در نهایت آسیا پاسیفیک در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بازار دیجیتال