وان‌پلاس نیز مانند بعضی از بزرگان صنعت موبایل برنامه دارد تا هر ۶ ماه یک‌بار پرچمدار جدیدی را راهی بازار کند، در راستای این برنامه شاهد رونمایی وان‌پلاس T۵ هستیم. این گوشی پرچمدار، دنباله‌رو سایر گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۷ است و از نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره گرفته است. در کنار این ویژگی وان‌پلاس T۵ به امکانات جدید دیگری نیز مجهز است اما بازهم این امکانات نتوانسته است وان‌پلاس T۵ را به یک گوشی پرچمدار تمام‌عیار تبدیل کند.با این حساب در همین ابتدای رونمایی وان‌پلاس T۵ قصد داریم به هفت ویژگی اشاره کنیم که می‌توانست وان‌پلاس T۵ را به گوشی بهتری تبدیل کند.

۱. مقاومت دربرابر آب

اگر نگاهی به فهرست گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۷ داشته باشید، متوجه خواهید شد که بیشتر این گوشی‌ها در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند. به این ترتیب می‌توان گفت ضدآب بودن دیگر یک ویژگی بارز در گوشی‌های پرچمدار به حساب نمی‌آید و این روزها به قابلیتی استاندارد در گوشی‌های پرچمدار تبدیل شده است. اما در کمال تاسف باید گفت وان‌پلاس T۵ در برابر آب و گرد و غبار مقاوم نیست.

۲. دوربین تله‌فوتو

در وان‌پلاس T۵ خبری از لنزهای تله‌فوتو که در وان‌پلاس ۵ حضور داشتند، نیست و وان‌پلاس برای این پرچمدار جدید خود یک دوربین حساس به نور را برای جذب نور بهتر در شرایط عکاسی در محیط‌های تاریک و شب درنظر گرفته است. این دوربین در حال‌حاضر آزمایش خود را پس نداده است اما به احتمال زیاد حضور لنزهای تله‌فوتو در وان‌پلاس T۵ می‌توانست کیفیت دوربین این گوشی را بیشتر کند. ناگفته نماند که سنسور اصلی دوربین وان‌پلاس T۵ پیکسل‌های بزرگ‌تری دارد و این امر ممکن است به جذب نور بیشتر در دوربین وان‌پلاس T۵ کمک کند.

۳. لرزشگیر اپتیکال دوربین (OIS)

وان‌پلاس ۳ از ماژولی بهره گرفته بود که لنز دوربین را در حین تکان‌ها، ثابت نگه می‌داشت تا عکس لرزش نداشته باشد. در وان‌پلاس ۵ شاهد این ویژگی نبودیم. از قرار معلوم وان‌پلاس به ثبات نوری تصویر یا همان لرزشگیر اپتیکال (OIS) اهمیت زیادی نمی‌دهد چراکه این ویژگی در وان‌پلاس T۵ نیز غیبت دارد.

۴. سنسور تشخیص اثرانگشت در جلوی گوشی

حاشیه کم صفحه‌نمایش وان پلاس T۵ باعث شده است تا سنسور تشخیص اثر انگشت فدا شود و در جلوی وان‌پلاس T۵ خبری از این سنسور نیست. اما در این بین، حضور سنسور تشخیص اثر انگشت در جلوی گوشی از مواردی است که کاربران را خشنود می‌کند. با این حساب باید گفت ای کاش وان‌پلاس T۵ به گونه‌ای طراحی می‌شد تا اسکن تشخیص اثر انگشت در جلوی این گوشی قرار می‌گرفت.

۵. تنوع بیشتر رنگ‌بندی

وان‌پلاس ۵ تنوع رنگ‌بندی زیادی نداشت و با رنگ مشکی عرضه شد، ظاهرا وان‌پلاس در خصوص وان‌پلاس T۵ نیز خوش‌سلیقگی به خرج نداده و فعلا وان‌پلاس T۵ را تنها در رنگ مشکی شاهد هستیم. انصافا باید گفت رنگ مشکی برازنده هر گوشی همراهی است اما بازهم در این بین کاربرانی هستند که تمایل دارند گوشی آنها طلایی، سفید یا حتی آبی باشد. به این ترتیب آرزو داشتیم وان‌پلاس به سلیقه تمامی کاربران خود احترام می‌گذاشت و حداقل تعداد محدودی وان‌پلاس T۵ را با رنگ‌بندی متفاوت راهی بازار می‌کرد.

۶. اسپیکرهای استریو

حضور اسپیکرهای استریو نیز از آن مواردی است که این روزها در گوشی‌‌های هوشمند رواج زیادی پیدا کرده است، در حال‌حاضر گوشی‌های سونی دارای اسپیکرهای استریو هستند، آی‌فون‌های اپل نیز از این اسپیکرها بهره می‌برند. حتی پیکسل ۲ و XL۲ هم دارای اسپیکر استریو هستند. به این ترتیب انتظار داشتیم وان‌پلاس نیز از اسپیکرهای استریو در وان‌پلاس T۵ استفاده می‌کرد تا این پرچمدار جدید حرف‌های بیشتری در برابر رقبا داشته باشد.

۷. اسلوموشن بهتر

وان‌پلاس ۵ در بهترین حالت خود می‌توانست ویدئو‌ها را با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ با سرعت ۱۲۰ فریم‌ در ثانیه رکورد کند. این ویژگی در نوع خود قابل‌توجه است اما بازهم نسبت به استانداردهای حال‌حاضر ضبط اسلوموشن در گوشی‌های پرچمدار تفاوت‌های زیادی دارد. جالب است بدانید گوشی‌های پرچمدار امروزی به راحتی از ضبط ویدئو با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ و سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه بهره ‌می‌گیرند. این گوشی‌ها از عهده ضبط ویدئو در سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ نیز برمی‌آیند. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت جا داشت وان‌پلاس در خصوص قابلیت اسلوموشن دوربین وان‌پلاس T۵ تمهیدات بیشتری را لحاظ کند.