به دنبال افزایش طیف وسیعی از تهدیدات و خطرات امنیتی، تقریبا همه صنایع و بخش‌ها به دنبال راهکارهای امنیتی به‌روز و بهتر هستند و به این ترتیب انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری جهانی در این بازار در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ با متوسط نرخ رشد سالانه ۶/ ۹ رشد کند. همچنین این بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری جهانی در بازار محصولات و خدمات امنیتی با رشد سالانه ۳/ ۱۰ درصدی تا پایان سال ۲۰۱۷ به ۵/ ۸۳ میلیارد دلار برسد. «سین پیک» یکی از کارشناسان IDC در این مورد می‌گوید: «میزان کلاهبرداری‌های مجازی و دیجیتالی به سرعت رو به افزایش است. همان‌طور که چشم‌انداز تهدیدات اینچنینی رو به افزایش و تنوع است، فشار نهادهای قانون‌گذار برای ایجاد تغییرات و اعمال تمهیدات مناسب در این راستا بیشتر می‌شود. درحالی‌که ما انتظار داریم سرمایه‌گذاری جهانی در بازار محصولات و خدمات امنیتی افزایش پیدا کند، سازمان‌ها به‌طور فعال در جست‌وجوی محصولات و خدمات با کارآیی بالا هستند تا بتوانند با سرعتی هرچه بیشتر در برابر چنین تغییرات پیچیده‌ای آماده شوند.»

کارشناسان IDC انتظار دارند میزان سرمایه‌گذاری چهار بخش صنعتی اصلی در سال ۲۰۱۷ به‌صورت نسبتا یکسان انجام شود. با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود بخش توزیع و خدمات ۷/ ۱۹ میلیارد دلار، بخش خدمات عمومی ۶/ ۱۸ میلیارد دلار، ‌بخش منابع و تولید ۴/ ۱۶ میلیارد دلار و بخش خدمات مالی ۳/ ۱۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۱ بخش خدمات مالی با متوسط نرخ رشد سالانه ۲/ ۱۰ درصدی در این روند سرمایه‌گذاری از بخش منابع و تولید پیشی بگیرد. به‌طور مشابهی انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری بخش خدمات عمومی با متوسط نرخ رشد سالانه ۳/ ۱۰ درصدی تا سال ۲۰۲۱ از بخش توزیع و خدمات جلو بزند. با این همه اما کارشناسان معتقدند بخش زیرساخت در طول این دوره پنج ساله با متوسط نرخ رشد سالانه ۸/ ۱۱ درصدی رشد سریعی در زمینه سرمایه‌گذاری در بازار محصولات و خدمات امنیتی را تجربه خواهد کرد.

علاوه‌بر صنایع مختلف که به سرمایه‌گذاری در راهکارهای مدرن امنیتی تمایل دارند، دولت مرکزی و بخش بانکداری هم به ترتیب با متوسط نرخ رشد سالانه ۹/ ۱۰ و ۷/ ۱۰ درصدی در این دوره پنج ساله سهم قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری در این بازار را به خود اختصاص می‌دهند. با این همه اما گویا صنعت مخابرات با متوسط نرخ رشد سالانه ۶/ ۱۲ درصدی در طول این دوره بیشترین میزان رشد در میزان سرمایه‌گذاری در بازار محصولات و خدمات امنیتی را به خود اختصاص خواهد داد. این بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری جهانی در بازار محصولات و خدمات امنیتی در سال ۲۰۱۷ به بخش خدمات و نرم‌افزارها تعلق خواهد داشت. این در حالی است که میزان سرمایه‌گذاری بخش سخت‌افزار در این بازار به طرز چشمگیری کمتر است.

از نظر جغرافیایی هم بزرگ‌ترین بازار محصولات و خدمات امنیتی در دنیا با سرمایه‌گذاری ۸/ ۳۷ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۷، به آمریکای شمالی تعلق دارد. دومین بازار بزرگ در این زمینه اروپا، خاورمیانه و آفریقا است که با ۲/ ۲۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در جایگاه دوم قرار گرفته است. بعد از آن آسیا پاسیفیک (به جز ژاپن) با ۵/ ۱۱ میلیارد دلار قرار دارد. با این همه اما آسیا پاسیفیک با متوسط نرخ رشد سالانه ۹/ ۱۹ درصدی در این دوره پنج‌ساله سریع‌ترین رشد را در سرمایه‌گذاری در این بازار خواهد داشت. این در حالی است که چین و مالزی به ترتیب با متوسط نرخ رشد سالانه ۳/ ۲۵ و ۱/ ۲۰ درصدی بیشترین رشد در این زمینه را به خود اختصاص داده‌اند.

بازار دیجیتال