برای نرم‌افزار جدید Lightroom CC هم چنین اتفاقی افتاده یعنی شما نمی‌توانید لایسنس همیشگی استفاده از آن را بخرید بلکه باید اشتراک ماهانه یا سالانه برای استفاده از آن پرداخت کنید که برای این نرم‌افزار ماهانه ۱۰ دلار است. نرم‌افزار لایتروم سال‌هاست محبوب‌ترین نرم‌افزار ویرایش عکس برای عکاسان به شمار می‌رود و حالا در Lightroom CC نیز شاهد میراث اصلی لایتروم یعنی سادگی در ویرایش و دسته‌بندی مناسب هستیم.

یک ویژگی خوب که مزیت کلاد به Lightroom CC اضافه کرده این است که می‌توانید بخشی از ویرایش را روی یک دستگاه (مثلا کامپیوتر) و بخش دیگر ویرایش را روی دستگاه دیگر (مثلا تبلت) انجام دهید. Lightroom CC از همان تکنولوژی ویرایش عکس فتوشاپ و لایتروم (کلاسیک) استفاده می‌کند ضمن اینکه شما می‌توانید عکس‌های خود را نه فقط با پسوند JPEG بلکه RAW هم روی کلاد ذخیره کنید. برای اشتراک‌گذاری راحت‌تر عکس‌ها می‌توان یک گالری روی لایتروم درست کرد و لینک آن را به شبکه‌های اجتماعی فرستاد.

هر چند به نظر می‌رسد که ادوبی آینده لایتروم را با Lightroom CC مشخص کرده، اما نرم‌افزار قبلی این شرکت تحت تاثیر این تازه وارد قرار نگرفته و به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را پیدا کرده است. Lightroom Classic CC حالا به ویژگی‌های جدید کنترل ویرایش و پیش نمایش، طیف‌های رنگ و … مجهز شده است. اگر ترکیبی از بهترین اپلیکیشن‌های ادوبی از جمله فتوشاپ، لایتروم یا اسپارک را به همراه یک ترابایت فضای کلاد بخواهید باید ۲۰ دلار ماهانه پرداخت کنید. گزینه دیگر این است که پلن Creative Cloud Photography را خریداری کنید که حالا lightroom CC هم به آن اضافه شده و ۲۰ گیگابایت فضای کلاد هم به شما می‌دهد. هزینه این پلن ۱۰ دلار در ماه است.