مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای تاکید کرد
اختصاص پهنای باند کمهزینه به بازیها
ایسنا: مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای حضور وزیر ارتباطات را غنیمتی برای حوزه بازیسازی دانست و گفت: آینده بازیهای کامپیوتری، بازارهای دیجیتال است و اگر وزارت ارتباطات پهنای باند هزینه کمتری از کاربر بگیرد، افراد به سمت خرید از مارکتهای دیجیتال میروند. حسن کریمی قدوسی با اشاره به تاثیر وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات بر حوزه بازی اظهار کرد: با حضور جهرمی در حوزه بازی ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد که نه قبلا وجود داشته و نه شاید در آینده به وجود آید. وزیر ارتباطات نهتنها جوان است، بلکه حوزه بازی را میشناسد و به بازی مسلط است و این نکته اهمیت زیادی دارد، زیرا ما جوانان زیادی داریم که حوزه بازی را نمیشناسند.
ایسنا: مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای حضور وزیر ارتباطات را غنیمتی برای حوزه بازیسازی دانست و گفت: آینده بازیهای کامپیوتری، بازارهای دیجیتال است و اگر وزارت ارتباطات پهنای باند هزینه کمتری از کاربر بگیرد، افراد به سمت خرید از مارکتهای دیجیتال میروند. حسن کریمی قدوسی با اشاره به تاثیر وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات بر حوزه بازی اظهار کرد: با حضور جهرمی در حوزه بازی ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد که نه قبلا وجود داشته و نه شاید در آینده به وجود آید. وزیر ارتباطات نهتنها جوان است، بلکه حوزه بازی را میشناسد و به بازی مسلط است و این نکته اهمیت زیادی دارد، زیرا ما جوانان زیادی داریم که حوزه بازی را نمیشناسند.
وی با بیان اینکه اگر یک مدیر یک فضا را بشناسد، به آن فضا توجه میکند و این سرمایه مهمی برای بازی در این چهار سال است، افزود: این موضوع فضایی را در بحث حمایت از بازیسازان داخلی ایجاد میکند و میتوان شاهد اتفاقاتی بود که به همین راحتی نیفتد. بنیاد ملی بازیهای رایانهای آماده این است که تعاملات خوبی با وزارتخانه داشته باشد تا حمایت مادی و معنوی و هرچه حوزه بازی در زمینه تولید احتیاج دارد و در اختیار وزارت ارتباطات است، به بازیسازان دهد. مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای حمایت از حوزه بازی را در دو قالب اعتبارات مالی و زیرساختی دانست و توضیح داد: یک بحث، اعتبارات مالی در قالب وام است و یک بحث، انتظارات زیرساختی است. بهصورت خاص، اکنون چند مارکت دیجیتال کامپیوتری در حوزه بازیهای رایانهای در حال راهاندازی است. بزرگترین مشکلی که آنها دارند این است که حجم بازیهای کامپیوتری بالا، در حد ۴۰ گیگ است. کریمی قدوسی ادامه داد: اگر کاربر بخواهد هزینه پهنای باند عادی به بازیها بدهد، قیمت تمامشدهاش بیشتر از قیمت خرید سیدی میشود و فضای دیجیتال ایجاد نمیشود. اگر وزارت ارتباطات برای آنها استثنا قائل شود و پهنای باند با هزینه کمتری از کاربر بگیرد، افراد به سمت خرید از این بازارهای دیجیتال و کامپیوتری میروند. اتفاق مشابهی که برای پخش فیلم و سریال در سایتهای داخلی افتاده است.
ارسال نظر