جی‌اس‌ام: جدیدترین محصول از پروژه «اندروید وان» گوگل، شیائومی Mi A۱ است؛ گوشی جدید شیائومی Mi A۱، در واقع نسخه تغییر برند یافته شیائومی Mi ۵X محسوب می‌شود که سیستم‌عامل اندروید آن شخصی‌سازی نشده است. حتی شایعاتی مبنی بر عرضه نسخه تغییر برند یافته گوشی موتورولا موتو X۴ با دوربین دوگانه، وجود دارد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد شرکت اچ‌تی‌سی نیز به دنبال عرضه‌ نسخه‌‏ای از گوشی جدید HTC U۱۱ Life با سیستم‌عامل اندروید است که البته رابط‌کاربری آن، فاقد شخصی‌سازی خواهد بود. شرکت اچ‌تی‌سی، گوشی جدیدش را با سیستم‌عامل اندروید اوریو به صورت پیش‌فرض عرضه خواهد کرد.

گوشی جدید HTC U۱۱ Life با نسخه «خالص» سیستم‌عامل اندروید عرضه خواهد شد؛ با این‌حال، شرکت اچ‌تی‌سی شخصی‌سازی‌هایی را روی گوشی جدید خود اعمال کرده است. ازجمله این تغییرات می‌توان به قابلیت «Edge Sense» اشاره کرد. گوشی جدید U Life از فریم حساس به فشار استفاده می‌کند؛ این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را تنها با فشردن لبه‌های گوشی سریع‌تر اجرا کنند. در واقع، U۱۱ Life نسخه ارزان‌قیمت‌تری از گوشی U۱۱ است که به‌عنوان پرچمدار ۲۰۱۷ اچ‌تی‌سی در بهار عرضه شد. در رابطه با دیگر شخصی‌سازی‌های اعمال شده روی گوشی باید گفت که HTC Zoe و برنامه «دوربین» اچ‌تی‌سی نیز روی گوشی جدید U۱۱ Life نصب شده است. باید توجه داشته باشید که گوشی HTC U۱۱ Life هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است. این مدل در ایالات متحده و از سوی اپراتور T-Mobile عرضه خواهد شد. نمایشگر ۲/ ۵ اینچی Full HD، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، چیپست اسنپدراگون ۶۳۰ کوالکام و بدنه ضدآب، از جمله قابلیت‌های احتمالی گوشی جدید اچ‌تی‎سی است.

باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت، انرژی لازم برای صفحه‌نمایش فول اچ‌دی و چیپست اسنپدراگون ۶۳۰ کوالکام گوشی U۱۱ Life اچ‌تی‌سی را تامین خواهد کرد. گوشی جدید اچ‌تی‌سی از سنسور تشخیص اثرانگشت استفاده می‌کند که این حسگر در حاشیه پایین نمایشگر جای گرفته است و به عنوان دکمهHome نیز عمل خواهد کرد. همین موضوع باعث شده است تا حاشیه‌ زیادی در پایین و بالای نمایشگر وجود داشته باشد. دکمه پاور و دکمه تنظیم حجم صدا نیز در لبه سمت راست گوشی جای گرفته است. هنوز زمان مشخصی برای عرضه گوشی HTC U۱۱ Life اعلام نشده است و همچنین، نمی‌دانیم که آیا مدل «اندروید وان» گوشی جدید اچ‌تی‌سی به صورت همزمان با نسخه اصلی ارائه خواهد شد یا شرکت اچ‌تی‌سی، این مدل را در تاریخ دیگری معرفی خواهد کرد. پروژه اندروید وان روی امنیت، سادگی و ارسال سریع به‌روزرسانی‌ها متمرکز شده است. به این شکل، کاربران می‌توانند سیستم‌عامل اندروید را روی محصولات برند مدنظر خود و بدون شخصی‌سازی تجربه کنند.