موبایل جدید شیائومی با همکاری گوگل

جی‌اس‌ام: شیائومی برندی که در ابتدای راه تنها بازار آسیا را هدف قرار داد و گوشی‌هایی ارزان‌قیمت با امکانات نه‌چندان بالا تولید کرد، حالا با گذشت ۷ سال از فعالیت این کمپانی همه‌چیز تغییر کرده و عملا به یکی از رهبران دنیای اسمارت‌فون‌ها تبدیل شده است. یکی از شاخصه‌های اصلی شیائومی، نوآوری و ایده‌های جدید است که نماد آن را می‌توان Mi Mix با طراحی عجیب و غریبش دانست. همان‌طور که می‌دانید سری گوشی‌های این برند به سری Mi و Redmi محدود می‌شود اما حالا وقت آن رسیده که عضو جدیدی به خانواده اضافه شود. در ادامه جزئیات بیشتری را از سری گوشی‌های جدید شیائومی بررسی می‌کنیم. تا پایان با جی‌اس‌ام همراه باشید.

چند روزی است که تبلیغات شیائومی معطوف به جمله‌ای با مضمون «دوربین دوگانه پرچمداران» شده است. همان‌طور که شما هم احتمالا حدس زده‌اید، قرار است گوشی جدیدی با دوربین دوگانه‌ای در سطح پرچمداران معرفی شود. با شنیدن این خبر تصور ما این بود که Mi ۵X قرار است به صورت جهانی عرضه شود چون پیش از این تنها مخصوص چین بود و از طرفی به دوربین دوگانه قدرتمندی مجهز شده که همه مشخصاتش با شعار شیائومی همخوانی دارد؛ این تصور ادامه داشت تا اینکه تیزر تبلیغاتی گوشی جدید به وسیله اکانت توییتر کمپانی منتشر شد و خط قرمزی روی حدس و گمان‌های ما کشید. در ابتدای تیزر به معرفی سری گوشی‌های جدید شیائومی اشاره می‌شود که چیز جدیدی نیست و از آن مطلع بودیم اما نکته مبهم در بخش دوم ویدئو است. در ادامه کلیپ تعدادی ابزار مانند ساعت، درام، چرخ‌دنده و... نمایش داده می‌شود که هرکدام دقیقا به رنگ حروف گوگل یعنی آبی، قرمز، زرد و سبز هستند. این موضوع کنجکاوی ما را بیش از پیش برانگیخت چون معمولا تیزرهای تبلیغاتی حاوی معماهایی هستند که پس از مدتی به وسیله کارشناسان رمزگشایی می‌شوند.

شایعات جدید حاکی از آن است که گوشی جدید شیائومی علاوه بر دوربین دوگانه قدرتمند، به نسخه خالص اندروید نیز مجهز می‌شود. این موضوع چندان هم دور از انتظار نیست چون قبلا اعلام شده بود که گوگل و شیائومی در حال همکاری برای ساخت گوشی بعدی سری Android One هستند؛ این گوشی‌ها در حقیقت پروژه‌ای متعلق به گوگل هستند که حاصل همکاری برندهای نوپا با این غول تکنولوژی است و نتیجه آن تولید گوشی‌هایی ارزان‌قیمت مجهز به نسخه خالص اندروید است. برخی خبرگزاری‌ها معتقدند که گوشی جدید شیائومی نیز احتمالا از این سری است یا حداقل مانند آنها به نسخه خالص اندروید مجهز می‌شود. طبق اخبار منتشر شده، نام این گوشی Mi A۱ است که در حقیقت نسخه آپدیت‌شده‌ای از Mi ۵X است؛ با این تفاوت که حاشیه نمایشگر آن تقریبا به صفر نزدیک شده و عطای رابط کاربری اختصاصی شیائومی، MIUI را به لقایش بخشیده و به اندروید خالص گوگل مجهز می‌شود. جالب است بدانید گوشی‌هایی که از سری Android One تولید شده همگی در دسته پایین‌رده‌ها قرار می‌گیرند و بازار کشورهای در حال توسعه را هدف گرفته‌اند؛ تفاوت Mi A۱ این است که در دسته بالارده‌های بازار قرار می‌گیرد و هنوز مشخص نیست که به صورت جهانی عرضه می‌شود یا باز هم به کشورهای در حال توسعه محدود می‌ماند.