مهر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۳۰ درصد خطوط ارتباطی ثابت کشور، کیفیت لازم برای ارائه اینترنت با سرعت بالا را ندارند که این مشکل باید اصلاح شود. محمدجواد آذری‌جهرمی با بیان اینکه امروز اشتغال در دنیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به بخش ایجاد‌کننده ثروت ملی تبدیل شده است، تاکید کرد: طی چهار سال گذشته با سختی فراوان، زیرساخت‌های مناسبی در این بخش آماده شده و امروز زمان بهره‌برداری از آن است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تامین زیرساخت در مدت ۳سال توسعه خوبی داشته است، گفت: عقب‌ماندگی توسعه ۱۲ ساله زیرساخت در ۳سال اخیر جبران شده و هم اکنون زمان استفاده از ثمرات آن است. وی با تاکید براینکه اگر در توسعه خدمات این بخش اقدام نکنیم کشورهای دیگر اقدام کرده و تحول حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتظر نمی‌ماند، اظهار کرد: ۳۰ درصد خطوط ارتباطی ثابت کشور، کیفیت لازم برای اینترنت با سرعت بالا را ندارد که باید اصلاح شود. همچنین مشکلات بیمه، مالیات و دستگاه‌های نظارتی برای کسب و کارهای نوپا از دیگر مسائل این بخش است که امیدواریم با همکاری مجلس بتوانیم در ۶ ماه نخست این دولت، قوانین و مقررات این حوزه را تدوین کنیم.

آذری جهرمی با اشاره به توسعه اینترنت در روستاها نیز گفت: زمانی انتقادهایی به بردن اینترنت به روستاها وجود داشت که چرا این کار انجام می‌شود، اما در قانون این موضوع تکلیف شده است و عدالت اجتماعی و ضرورت وجود خدمات ارتباطی در روستاها از جمله دلایل این توسعه است. وی تاکید کرد: ما به مردم قول داده‌ایم تا ۴ سال آینده، مشکل تلفن و اینترنت ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار را حل کنیم. در حوزه اتصال فیبرنوری به دانشگاه‌ها و مراکز دولتی استان‌ها نیز لازم است مخابرات این موضوع را انجام دهد و به‌صورت بلندمدت هزینه آن را دریافت کند که این کار به موضوع دولت الکترونیک و شبکه علمی کشور کمک می‌کند.