هوش مصنوعی، گیمر حرفهای را شکست داد
آی تی ایران: دههها است که باهوشترین گیمرهای حرفهای مغلوب ماشینهای مجهز به هوش مصنوعی میشوند. اولین بار در دهه ۱۹۹۰ کامپیوتر Deep Blue شرکت IBM توانست یکی از قدرترین بازیکنان شطرنج آن زمان، Garry Kasparov را شکست دهد. اخیرا نیز Ke Jie که تا پیش از آن، حرفهایترین بازیکن بازی چینی قدیمی Go محسوب میشد، مغلوب برنامه کامپیوتری گوگل شد. حالا کامپیوترهای سوپرهوشمند مجهز به هوش مصنوعی وارد دنیای ورزش شدهاند. هفته پیش، یک بوت(Bot) هوش مصنوعی از سوی شرکت OpenAI متعلق به ایلان ماسک توانست یکی از بااستعدادترین بازیکنان بازی ویدئویی آنلاین پیچیده و سرعتی به نام Dota ۲ را شکست دهد.
آی تی ایران: دههها است که باهوشترین گیمرهای حرفهای مغلوب ماشینهای مجهز به هوش مصنوعی میشوند. اولین بار در دهه ۱۹۹۰ کامپیوتر Deep Blue شرکت IBM توانست یکی از قدرترین بازیکنان شطرنج آن زمان، Garry Kasparov را شکست دهد. اخیرا نیز Ke Jie که تا پیش از آن، حرفهایترین بازیکن بازی چینی قدیمی Go محسوب میشد، مغلوب برنامه کامپیوتری گوگل شد. حالا کامپیوترهای سوپرهوشمند مجهز به هوش مصنوعی وارد دنیای ورزش شدهاند. هفته پیش، یک بوت(Bot) هوش مصنوعی از سوی شرکت OpenAI متعلق به ایلان ماسک توانست یکی از بااستعدادترین بازیکنان بازی ویدئویی آنلاین پیچیده و سرعتی به نام Dota ۲ را شکست دهد.
شرکت OpenAI از این بوت در تورنمنت سالانه Dota ۲ پرده برداری کرد. معرفی این محصول یک حرکت استثنایی در دنیای گیمینگ و همچنین هوش مصنوعی محسوب میشود زیرا این بوت میتوانست با اتکا به تکنولوژی هوش مصنوعی، نقاط ضعف حریف را تشخیص دهد و در جهت شکست وی بهکار گیرد که به نوبه خود منحصربه فرد است. اما حقیقتی کمی ترسناک، پشت پرده این برد وجود دارد: این بوت تنها در دو هفته توانست از یک بازیکن مبتدی به یک رقیب قدر جهانی در این بازی تبدیل شود و در طول این دو هفته، مشغول کسب تجربه، بازی با خود و جمع آوری اطلاعات بود. ایلان ماسک، رئیس شرکت بزرگ تسلا، در توییتر از موفقیت این بوت استقبال کرد اما بازهم به نگرانیهایش در مورد قدرت تکنولوژی هوش مصنوعی اشاره کرد: «هوش مصنوعی، خطرناکتر از کرهشمالی است!» ماسک ماه گذشته مناظرهای در زمینه خطرات هوش مصنوعی آغاز کرد و طی آن اعلام کرد که مارک زاکربرگ، مدیرعامل و موسس فیسبوک، اطلاعات کمی از میزان خطرات هوش مصنوعی دارد.
ارسال نظر