فقط ۱۱ درصد از مشتریان مایل به پرداخت هزار دلار برای آی‌فون جدید هستند

فارنت: صحبت‌های زیادی درباره قیمت گزاف آی‌فون جدید اپل مطرح است، در این بین گزارشی منتشر شده که بر اساس آن مشخص شد تنها ۱۱ درصد از مشتریان مایل به پرداخت هزار دلار برای آی‌فون جدید هستند. موسسه مالی Barclay گزارش جدیدی را در اختیار مشتریان خود قرار داده است، در این بین شبکه خبری CNBC موفق شده نگاهی به این گزارش بیندازد. جالب است بدانید بر اساس این گزارش آی‌فون بعدی اپل قیمت گزافی خواهد داشت که ممکن است باعث صرف‌نظر کردن مشتریان از خرید این گوشی طراز اول شود. آی‌فون جدید اپل را که در دهمین سال معرفی آی‌فون‌ها قرار است راهی بازار شود به احتمال زیاد با نام آی‌فون ۸ خواهیم شناخت. گمانه‌های زیادی تاکنون درخصوص ظاهر و سخت‌افزار آی‌فون ۸ زده شده است، فعالان اقتصادی نیز بر این باور هستند که آی‌فون ۸ اپل حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

موسسه مالی Barclay نیز در این زمینه نظرسنجی انجام داده است که بر اساس آن تنها ۱۱ درصد از مخاطبان اعلام کرده‌اند حاضر به پرداخت چیزی بیش از هزار دلار برای خرید آی‌فون ۸ اپل هستند. در بین این مخاطبان، حدود ۱۸ درصد از افرادی که در حال حاضر دارنده آی‌فون هستند نیز اظهار تمایل برای خرید آی‌فون ۸ اپل با قیمت گزاف بیشتر از هزار دلار کرده‌اند. البته افراد زیادی نیز در این نظرسنجی نسبت به طرح خرید آی‌فون و پرداخت وجه به صورت ماهانه اظهار تمایل کرده‌‌اند. در این طرح کاربران باید ماهانه تا سقف مبلغ ۴۸.۵۰ دلار در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه پرداخت کنند و با تحویل آی‌فون فعلی خود بتوانند آی‌فون جدید اپل را تحویل بگیرند. این روش برای فروش گوشی که به احتمال زیاد لقب گران‌ترین گوشی هوشمند پرچمدار را به خود اختصاص خواهد داد بیشتر منصفانه به نظر می‌رسد.

ویژگی‌هایی نظیر پنل OLED، صفحه‌نمایش بدون حاشیه و تشخیص چهره کاربر از مواردی است که در آی‌فون ۸ ممکن است به چشم بخورد، این موارد ویژگی‌های اختصاصی هستند که کاربران باید برای دسترسی به آنها هزینه‌ای بیشتر نسبت به سایر گوشی‌های پرچمدار بپردازند. در این بین Ming-Chi Kuo نیز به‌عنوان یکی از کارشناسان معتبر در بررسی وضعیت اپل، مدعی است تنها ۲ تا ۴ میلیون دستگاه آی‌فون ۸ در زمان عرضه قابل تحویل به مشتری است. در جایی دیگر گزارشی خوش‌بینانه‌تر از جانب موسسه مالی Barclay منتشر شده است، براساس این گزارش ۸۵ درصد از افرادی که در یک نظرسنجی شرکت کرده‌اند ادعا می‌کنند حاضر به خرج پول بیشتری برای خرید گوشی‌های هوشمند طراز اول هستند. در مجموع باید دید اپل چگونه خواهد توانست هواداران سینه‌چاک آی‌فون را به پرداخت هزینه‌ای گزاف و خرید جدیدترین آی‌فون این شرکت متقاعد کند.