آی‌تی‌ایران: یکی از گجت‌هایی که ما این روزها از آن زیاد استفاده می‌کنیم هندزفری است. هندزفری‌ها انواع مختلفی دارند و احتمالا چندین مدل از آنها را دیده‌اید. محصولی که امروز معرفی می‌کنیم با همه آنها تفاوت دارد و قطعا چیزی شبیه به این را هرگز ندیده‌اید! حلقه هوشمند Orii یک حلقه ساده است که آن را در انگشت اشاره خود قرار می‌دهید و دست شما تبدیل به یک هندزفری می‌شود! یعنی کافی است انگشت اشاره را روی گوش خود قرار دهید و سپس شروع به صحبت کنید. شاید حتی باور این تکنولوژی سخت باشد اما ظاهرا ممکن است و به گفته مردم هم کیفیت بسیار خوبی دارد. اوری (Orii) صدای فرد پشت خط را از طریق استخوان شما به گوش داخلی می‌رساند. نکته جالب این است که شما با همین روش می‌توانید علاوه‌بر پاسخ به تماس‌ها، موسیقی هم گوش بدهید. نحوه کار با این گجت بسیار ساده است.

کافی است این حلقه را در انگشت اشاره خود قرار بدهید و زمانی که فردی با شما تماس بگیرد دستگاه شروع به لرزش می‌کند و کافی است تا انگشت اشاره را روی گوش خود قرار دهید تا حلقه به صورت خودکار تماس را برقرار کند و شما به راحتی شروع به صحبت کنید. این حلقه از جنس آلومینیوم است و یک کیت الکترونیکی روی آن قرار دارد که همه تجهیزات مورد نیاز برای ارتباط در آن جای داده شده است. ابعاد این کیت ۳۰ میلی‌متر در ۲۰ میلی‌متر است و ۱۲ میلی‌متر ضخامت دارد. طراحی گرد این انگشتر کمک کرده تا هم کوچک‌تر دیده شود و هم در دست داشتن آن باعث ناراحتی شما نشود و می‌توانید به راحتی برای مدت طولانی آن را در دست داشته باشید. اگر بدانید داخل این حلقه کوچک چه تجهیزاتی پنهان شده حتما شوکه خواهید شد. بلوتوث دوآل نسخه ۴ با پشتیبانی از مصرف بسیار کم، دو میکروفن با از بین برنده سروصدای اضافی، ژیروسکوپ، باتری ۵۰ میلی‌آمپری و لامپ ال‌ای‌دی و از همه مهم‌تر سنسور انتقال صدا از طریق استخوان که زیر انگشتر تعبیه شده است.

جالب است بدانید همین باتری کوچک می‌تواند یک ساعت و نیم برای شما صدا پخش کند یا ۴۰ ساعت در حالت آماده‌باش روشن بماند. اوری هم از دستیار صوتی اپل و هم از دستیار صوتی گوگل پشتیبانی می‌کند و فقط کافی است انگشت خود را روی گوش قرار دهید و با دستیار صوتی موبایل خود صحبت کنید. به گفته مدیرعامل اوری این دستگاه صفحه نمایشی ندارد و برای افراد نابینا می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این گجت احتمالا در ماه فوریه سال آینده به بازار وارد می‌شود. اوری با رنگ‌های مشکی مات، نقره‌ای، خاکستری و قرمز عرضه خواهد شد. این دستگاه قرار است تا با سرمایه‌گذاری جمعی هزینه تولیدش را فراهم کند. نکته جالب اینکه تا زمان نوشتن این گزارش، اوری موفق شده ۴ برابر پول مورد نیاز را فراهم کند.