خبرگزاری مهر: به تازگی انگشتری ساخته شده که کاربر می‌تواند با کمک آن به تماس‌های تلفنی خود پاسخ دهد و نوتیفیکیشن‌های موبایل خود را کنترل کند. برای این کار کافی است کاربر انگشتش را کنار گوش خود قرار دهد.

شرکت Sgnl انگشتری به نام Orri ساخته که به کاربر اجازه می‌دهد به وسیله آن تماس تلفنی پاسخ دهد و حتی نوتیفیکیشن‌های خود را کنترل کند. این انگشتر مجهز به فناوری «استخوان هدایت» (bone conduction) است. در حقیقت فناوری مذکور ارتعاشاتی را به انگشتر موجود در دست کاربر می‌فرستد. این فرآیند شبیه‌سازی فعالیت استخوان‌های کوچکی در گوش است که مسوولیت شنوایی را برعهده دارند. این فناوری قبلا درون هدفون و کلاه ایمنی دوچرخه‌سوار نیز به‌کار رفته بود. کاربران این دستگاه‌ها می‌توانند به موسیقی گوش کنند یا هنگام پاسخ دادن به یک تماس به سروصدای محیط نیز گوش کنند. Orii از این فناوری در کوچک‌ترین دستگاه موجود استفاده کرده است. این انگشتر به وسیله بلوتوث با موبایل یکپارچه می‌شود.

کاربر می‌تواند بدون نیاز به تلفن هوشمند خود، نوتیفیکیشن‌هایش را کنترل و پیام‌هایش را پاسخ دهد. هنگامی‌که با فرد تماس گرفته می‌شود، انگشتر می‌لرزد و یک چراغ ال ای دی روشن می‌شود. برای پاسخ به تماس نیز کافی است کاربر انگشتش را روی گوش خود بگذارد. به گفته گروه سازنده، کیفیت صوت در این فناوری خوب است. همچنین در انگشتر دو میکروفن وجود دارد تا فرد بتواند علاوه بر شنیدن، با مخاطب خود نیز صحبت کند. از این میکروفن‌ها برای ارسال پیام صوتی از طریق سیری یا دستیار شخصی گوگل نیز می‌توان استفاده کرد. علاوه برآن انگشتر مجهز به یک اپلیکیشن موبایل است. کاربر در این اپلیکیشن می‌تواند دریافت نوتیفیکیشن‌های مشخصی را به وسیله انگشتر تعیین کند.