آی‌تی‌ایران: همان‌طور که اپل تمرکز خود را روی اسمار‌ت‌فون‌ها بیشتر می‌کند، برخی از محصولات این شرکت که از نام و آوازه کمتری برخوردار هستند به فراموشی سپرده می‌شوند. البته برخی از این محصولات ممکن است به‌زودی به‌روزرسانی شوند. در اینجا نام ۹ محصول شرکت اپل را که نباید آنها را خریداری کرد ذکر کرده‌ایم.

آی‌فون ۷: اگر اپل امسال هم همانند سال‌های گذشته به وعده خود عمل کند، پس می‌توان گفت به‌زودی شاهد رونمایی از آی‌فون جدید یعنی آی‌فون ۸ خواهیم بود و از آنجا که تنها چند هفته به معرفی آن باقی مانده بنابراین خریدن آی‌فون ۷ در این مقطع خیلی کار معقولانه‌ای نیست. پیشنهاد ما این است که چند هفته دست نگه دارید و تا زمان معرفی آی‌فون جدید منتظر بمانید و از انتخاب آی‌فون مناسب اطمینان حاصل کنید.

آی‌فون SE: با اینکه آی‌فون SE مارس ۲۰۱۷ معرفی و از نظر حافظه داخلی تقویت شد، اما از لحاظ قدرت سخت‌افزاری هیچ تفاوتی با آی‌فون معرفی شده در سپتامبر ۲۰۱۶ نداشت. ضمنا احتمال دارد اپل در مراسم سپتامبر امسال از آی‌فون SE تقویت شده جدید رونمایی کند، بنابراین اگر قصد خرید SE دارید بهتر است تا سپتامبر و مراسم معرفی آی‌فون جدید صبر کنید.

مک‌بوک ایر: این دستگاه روزی باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ شرکت اپل محسوب می‌شد، اما امروزه این عنوان‌ها از مک‌بوک گرفته شده، چرا که تولید آن تقریبا متوقف شده و تمرکز اصلی شرکت به سمت مک‌بوک پروها رفته است. آخرین به‌روزرسانی مک‌بوک در سال ۲۰۱۵ انجام گرفت و شایعات نیز خبر از توقف تولید این محصول برای همیشه می‌دهند. با حذف این محصول خط تولید مک در عرضه مک‌بوک پرو و آی‌مک خلاصه خواهد شد.

آی‌پاد: آی‌پادها روزی یکی از محصولات بسیار محبوب این شرکت محسوب می‌شدند، اما امروزه آی‌پادها تنها وسیله‌ای برای یادآوری خاطره محصولات اپل در سال‌های ابتدایی هستند. اپل هنوز هم آی‌پادها را با نام‌های آی‌پاد تاچ، آی‌پاد شافل و آی‌پاد نانو به فروش می‌رساند اما از تولیدشان سال‌ها می‌گذرد. آخرین نسخه از آی‌پاد تاچ مارس ۲۰۱۵ رونمایی شد و آخرین به‌روزرسانی آی‌پاد نانو هم به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد.

مک مینی: این دستگاه که در گذشته با قیمت پایینی عرضه می‌شد، از اکتبر سال ۲۰۱۴ تا به امروز از نظر سخت‌افزاری به‌روزرسانی نشده و تولید آن به‌طور کلی متوقف شده است. با توجه به این قضیه، خرید مک مینی دیگر دلیل منطقی ندارد. این دستگاه در اصل بر پایه یک درایو نوری ساخته شده بود که به افراد این امکان را می‌داد از سیستم‌عامل مکینتاش در هر مکانی استفاده کنند. امروزه با ورود و توسعه لپ‌تاپ‌ها مک مینی جایگاه گذشته خود را از دست داده و یک دستگاه فراموش شده تلقی می‌شود.

اپل تی‌وی: اپل تی‌وی ابتدا به‌عنوان وسیله‌ای برای سرگرمی از سوی اپل معرفی شد و شرکت قصد داشت با استفاده از این دستگاه انقلابی عظیم در رویکرد مردم نسبت به برنامه‌های تلویزیونی ایجاد کند. اما امروزه اکثر افراد از این محصول تنها برای نمایش فیلم‌ها و برنامه‌های آی‌فون خود روی تلویزیون‌ها استفاده می‌کنند که البته برای انجام همین کار باید از برنامه‌های مختلف و پیچیده‌ای استفاده کنند.

تایم کپسول/ ایرپورت: از آنجا که اپل بخش تولید این محصول را کاملا تعطیل کرده پس می‌توان حدس زد که به‌روزرسانی سخت‌افزاری جدیدی برای تایم کپسول اپل وجود نخواهد داشت. البته از آنجا که کارآیی این دستگاه برای کاربران بسیار زیاد است توقف تولید آن کمی جای تعجب دارد.

مک بوک پرو: با توجه به معرفی آی‌مک پرو جدید و گفته‌های مدیران اپل درباره معرفی مک‌بوک پرو جدید، به‌این نتیجه می‌رسیم که در این مقطع پرداخت هزاران دلار برای خرید مک‌بوک پروهای امروزی اصلا کار عاقلانه‌ای نیست، چرا که به‌زودی مک‌بوک پروهای جدید معرفی خواهند شد.

کابل لایتنینگ اپل: با توجه به اینکه بسیای از شرکت‌ها از جمله Anker, Amazon, Nomad و Paracable کابل‌های لایتنینگ اپل را با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌کنند، به شما هم توصیه می‌کنیم به‌جای خرید کابل‌های اپل، از کابل‌های تولید شده این شرکت‌ها استفاده کنید، چراکه از مقاومت بالاتری برخوردارند.