آی‌تی ایران: چه قصد خرید پهپاد برای یک نوجوان را داشته باشید یا برای کسی که برای نخستین بار صاحب پهپاد می‌شود چند نکته در پهپاد مهم است. قیمت، اندازه، برد و دوام. نکته مهم اما برای خرید این است پهپادهایی که در ابتدای یادگیری افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد سقوط‌های متعددی هم خواهد داشت به همین دلیل باید پهپادهایی خریداری شوند که از محافظ ملخ برخوردار باشند. در لیست زیر کوچک‌ترین و ارزان‌ترین پهپادها تا مجهزترین آنها (برای استفاده نوجوانان) معرفی شده با این توضیح که این پهپادها برای نوجوانان ۱۴سال به بالا توصیه شده است.

Aukey Mini Drone: این پهپاد جیبی کلا پنج سانتیمتر طول و عرض دارد و با یک کابل شارژ USB و کنترل بسیار ساده مناسب برای کودکان است. تا پنج دقیقه باتری آن برای پرواز شارژ نگه می‌دارد و با یک دکمه ساده پرواز برد آن نیز حدود ۲۴متر است. این پهپاد برای استفاده در داخل منزل ایده‌آل است و می‌توان آن را نه فقط برای کودکان بلکه برای هر کسی که می‌خواهد زمان‌های اضافه‌اش را کمی بازی کند خریداری کرد. در واقع این پهپاد می‌تواند قدم‌های اولیه‌ای باشد برای بالابردن مهارت فرد و رفتن به سمت پهپادهای پیشرفته‌تر. قیمت این پهپاد ۲۵ دلار است.

EACHINE E10 Mini Quadcopter: این پهپاد هم سایز بسیار کوچک و نحوه عملکرد ساده‌ای دارد و برای یادگیری کار با پهپاد دستگاه مناسبی است. هرچند این دستگاه بسیار کوچک است اما تعدادی قابلیت جذاب دارد از جمله دکمه چرخش ۳۶۰ درجه یا دکمه بازگشت به خانه که روی دسته کنترلر قرار دارد. همچنین این پهپاد چهار چراغ کوچک LED زیر خود دارد که برای مشاهده آن در هنگام شب مناسب است. بهتر از همه اینها قیمت آن است که ۲۵ دلار برای نسخه استاندارد و ۴۰ دلار نسخه E۱۰C است که روی آن یک دوربین ۲ مگاپیکسلی قرار دارد. این پهپاد بسیار کم سروصدا و با دوام است و با توجه به قیمت آن در صورت بروز یک اتفاق و سقوط پایان دنیا نخواهد بود. برد این پهپاد ۱۵ تا ۳۰ متر است.

UFO ۳۰۰۰ LED Drone: سقوط مهم‌ترین ترس پهپادبازهاست اما وقتی یاد می‌گیرید که پهپاد چگونه کار می‌کند سقوط را هم ممکن است تجربه کنید. اما با این پهپاد که ملخ‌های آن با محافظ پوشانده شده‌اند در صورت برخورد یا سقوط احتمال آسیب‌دیدگی بسیار کم است ضمن اینکه با چراغ‌های LED این پهپاد هنگام پرواز در شب درخشش جالبی دارد. با داشتن دو باتری عمر پرواز در این پهپاد تا ۷ دقیقه افزایش پیدا کرده است. قیمت این پهپاد ۵۰ دلار است.

Holy Stone HS170 Predator: پهپاد ارزان برای کسی که بخواهد اصول اولیه با پهپادها را یاد بگیرد. این پهپاد دارای ۶ محور ثابت‌کننده است که آن را هم در داخل و هم خارج از منزل قابل استفاده می‌کند. زمان پرواز آن اما از ۵ دقیقه بیشتر نیست و شارژ آن هم ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. قیمت این پهپاد ۴۰ دلار است.

UDI ۸۱۸A Camera Drone: این اولین پهپاد این لیست است که دارای دوربین است که شمارا قادر می‌سازد هنگام پرواز عکس و ویدئو هم بگیرید که تنظیمات آن روی دسته کنترل قرار دارد. این پهپاد برای کسانی خوب است که پهپادهای اولیه را آزمایش کرده‌اند و حالا می‌خواهند مدل‌های کمی بهتر را امتحان کنند. ملخ‌های این پهپاد به خوبی با محافظ مراقبت می‌شوند. این پهپاد بسیار سبک است. دوربین این پهپاد عکس‌ها و ویدئوهایی با سایز ۶۴۰ در ۴۸۰ می‌گیرد و آن را روی حافظه MicroSD دو گیگابایتی ذخیره می‌کند. قیمت این پهپاد ۴۵ دلار است.

Protocol Videodrone AP: اگر فرزند شما مدت قابل توجهی با پهپادهای کوچک‌تر به خوبی کار کرده و حالا به دنبال مدل پیشرفته‌تری برای او هستید این پهپاد می‌تواند یک گزینه باشد. این پهپاد می‌تواند ویدئوهایی با رزولوشن ۶۴۰×۴۸۰ بگیرد یا حدود ۱۰۰۰ عکس را روی حافظه ۴ گیگابایتی ذخیره کند. طول پرواز آن ۷ دقیقه است. قیمت این پهپاد ۱۰۰ دلار است.

Microdrone ۳.۰: این پهپاد برای کودکان بزرگ‌تر مناسب است؛ کسانی که قبلا تجربه پهپادهای کوچک‌تری را داشته‌اند و حالا به دنبال یک دستگاه بهتر هستند. این پهپاد با اتصال فرکانسی 4/ 2 گیگاهرتزی و محافظ ملخ و چهار ملخ اضافه و دوربین ماژولار وای‌فای (برای مشاهده همزمان تصویر روی تلفن همراه) عرضه می‌شود. این پهپاد دارای سه مدل کنترلی کند، سریع و بسیار سریع است. قیمت این پهپاد ۱۹۹ دلار است.