شباهت طراحی لپ‏تاپ هوآوی با مک‏بوک

آی تی ایران: همزمان با معرفی سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت، شرکت هوآوی نیز از اولین نوت‌بوک ویندوز ۱۰ خود پرده‌برداری کرد که MateBook X نام دارد و از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به مک بوک ۱۲ اینچی اپل است. در حقیقت این دو محصول آنقدر شبیه به هم هستند که بعضا بدون نگاه به لوگوی آنها نمی‌توانید متوجه تفاوتشان شوید. جدا از ظاهر یکسان، میت‌بوک تفاوت‌های مهمی دارد. اول از همه می‌توان به سنسور اثر انگشت این دستگاه اشاره کرد که روی دکمه پاور تعبیه شده و کاربر به‌راحتی با روشن کردن دستگاه می‌تواند وارد پروفایل خود شود. این قابلیت برای مواردی که بیش از یک کاربر از یک دستگاه استفاده می‌کند، بسیار کاربردی است و تمام کاربران می‌توانند با وارد کردن اطلاعات انگشت خود، خیلی سریع وارد پروفایل اختصاصی خود شوند.

کیبورد لپ‌تاپ هوآوی کمی سنتی‌تر و راحت‌تر از کیبورد مک‌بوک است. دکمه‌های Chiclet نیز سایز مناسب‌تری گرفته‌اند و فقط دکمه‌هایی که به نظر کوچک می‌آیند، دکمه‌های فلش‌دار بالا و پایین است. کیبورد این لپ‌تاپ همچنین ضد قطرات آب است و کاربر بعد از برگشتن لیوان مایعات به روی کیبورد، دیگر جای نگرانی ندارد. هوآوی همچنین میت بوک ایکس را به هفتمین نسل از تراشه Intel Core i۷، ۸ گیگابایت رم و گیگابایت حافظه SSD مجهز کرده است که این ویژگی‌ها سرعت بالایی را به این دستگاه ارائه خواهند داد. هوآوی اعلام کرده که باتری این لپ‌تاپ، ۱۰ ساعت استفاده مداوم و تماشای فیلمی با کیفیت ۱۰۸۰p را در یک بار شارژ پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ مجهز به صفحه نمایش ۱۳ اینچی ۲k است و از سیستم صوتی Dolby Atmos-Enhanced پشتیبانی می‌کند که کیفیت بسیار بالایی دارد. مانند مک بوک، لپ‌تاپ هوآوی از تعداد کمی خروجی پشتیبانی می‌کند که همین مساله ممکن است بسیاری از کاربران را از این محصول دلسرد کند.

تنها دو خروجی USB-C در این لپ‌تاپ تعبیه شده که یکی خروجی شارژ و یکی مخصوص اتصالات است. البته شرکت هوآوی داک تبدیل نیز برای هر لپ‌تاپ MateBook X عرضه می‌کند که امکان برقراری اتصالات HDMI، USB A، USB C و VGA را دارد. در این لپ‌تاپ هیچ مکانی برای کارت حافظه میکرو‌اس‌دی در نظر گرفته نشده است. اگرچه میت بوک ایکس به‌طور علنی طراحی مک بوک را دزدیده است، اما ظرافت و وزن قابل تحسینی دارد. این محصول در رنگ‌های آبی و صورتی نیز عرضه شده است. در حال حاضر قیمت این لپ‌تاپ هنوز اعلام نشده است و تابستان امسال در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید. نسخه قدرتمند‌تر و بزرگ‌تر این مدل تحت عنوان MateBook D و نسخه جدیدتر ۲ در۱ هوآوی تحت عنوان MateBook E نیز قرار است همزمان عرضه شوند.