موبنا: متاسفانه در سال ۲۰۱۷ میلادی برای خرید گوشی کوچک با قابلیت تایپ‌کردن با یک دست گزینه کمی وجود دارد. در مجموع تعداد کمی گوشی هوشمند جدید با این اندازه ساخته می‌شود و در این میان باید اعتراف کرد تعداد بسیار اندکی گوشی هوشمند کوچک و خوب وجود دارد. در ادامه بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۷ میلادی با نمایشگر کوچک را معرفی می‌کنیم.

آی‌فون‌های ۷، ۶اس و اِس‌ای:اپل یکی از معدود شرکت‌هایی محسوب می‌شود که همچنان به تولید گوشی‌های هوشمند «مینی» یا کوچک اعتقاد دارد و آنها را یکی از ابزارهای مورد علاقه کاربران می‌داند. گوشی هوشمند «آی‌فون اس‌ای» اپل با نمایشگر ۴ اینچی مورد استفاده قرار می‌گیرد، «آی‌فون ۷» با نمایشگر ۷/ ۴ اینچی عرضه شده است و «آی‌فون ۶اس» هم نمایشگر ۷/ ۴ اینچی دارد تا به راحتی با آنها بتوانید با یک دست تایپ کنید، البته در بین این موارد «آی‌فون اس‌ای» از مدل‌های دیگر کوچک‌تر و ارزان‌تر است و می‌توانید آن را با حافظه داخلی ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایتی خریداری کنید. قیمت این گوشی هوشمند از ۴۰۰ دلار آغاز می‌شود. در مقابل اگر ۵۵۰ دلار بپردازید می‌توانید یک دستگاه گوشی هوشمند «آی‌فون ۶اس» را با نمایشگر ۷/ ۴ اینچی با قابلیت تصویربرداری ۴ هزار پیکسلی و گرفتن عکس‌های زنده با قابلیت «لایو فوتوز» خریداری کنید. گوشی هوشمند «آی‌فون ۷» در بین سه محصول مذکور بیشترین قیمت را دارد و ۶۵۰ دلار فروخته می‌شود.

پیکسل گوگل: گوشی ۵ اینچی «پیکسل گوگل» از آی‌فون اپل اندکی بزرگ‌تر ساخته شده است و با این وجود می‌توان آن را در خانواده گوشی‌های کوچک طبقه‌بندی کرد. این محصول بهترین قابلیت‌ها را در بین گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌کند و بین محصولات مشابه بالاترین کیفیت دوربین را ارائه می‌دهد. «پیکسل» بهترین گوشی اندرویدی دنیا محسوب می‌شودکه با قیمت ۶۵۰ دلار در خانواده گوشی‌های کوچک قرار می‌گیرد.

گلکسی آ۳ مدل ۲۰۱۷ سامسونگ: گوشی‌های هوشمند کوچک و ارزان چندان محبوب نیستند و تولید نمی‌شوند. با این وجود گوشی ۷/ ۴ اینچی «گلکسی آ۳ مدل ۲۰۱۷» یک گزینه مناسب در این زمینه است که اوایل سال ۲۰۱۷ عرضه شد. این گوشی هوشمند قیمت ارزانی دارد، به صورت ضدآب ساخته شده است، ورودی یواِس‌بی‌-سی را شامل می‌شود و جدیدترین رابط کاربری سامسونگ را در خود جا داده است. سری محصولات «گلکسی آ» سامسونگ در آمریکا عرضه نمی‌شوند.

رِدمی ۴ پرایم شیائومی:آخرین گزینه‌ای که در این زمینه می‌توان مورد بررسی قرار داد «رِدمی ۴ پرایم شیائومی» نام دارد که یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های کوچک در جهان محسوب می‌شود. این محصول نمایشگر ۵ اینچی را به همراه باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپری در خود جا داده است و تراشه میان‌رده «اسنپدراگون ۶۲۵» هم در آن فعالیت می‌کند. این گوشی هوشمند که هم‌اکنون در همه کشورهای جهان به فروش می‌رسد رابط کاربری پیشرفته MIUI را شامل می‌شود و با همه قابلیت‌های مذکور تنها ۲۰۰ دلار قیمت دارد.