اختراع نمایشگر جدید برای هدستهای واقعیت مجازی
مهر: یک شرکت موفق به اختراع نمایشگر جدیدی برای استفاده در سیستمهای واقعیت مجازی شده که باعث میشود نمایشگر این ابزار تصاویر را با عمق و شفافیت بیشتر به نمایش بگذارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، اگرچه استفاده از هدستهای واقعیت مجازی چند سالی است همهگیر شده است، اما ارتقای کیفیت نمایشگرهای آنها بهگونهای که فرد خود را کاملا در محیط وقوع رویدادها حس کند و احساس حضور در محیط سهبعدی در او ایجاد شود، یک چالش اساسی برای شرکتهای فعال در این زمینه محسوب میشود.
مهر: یک شرکت موفق به اختراع نمایشگر جدیدی برای استفاده در سیستمهای واقعیت مجازی شده که باعث میشود نمایشگر این ابزار تصاویر را با عمق و شفافیت بیشتر به نمایش بگذارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، اگرچه استفاده از هدستهای واقعیت مجازی چند سالی است همهگیر شده است، اما ارتقای کیفیت نمایشگرهای آنها بهگونهای که فرد خود را کاملا در محیط وقوع رویدادها حس کند و احساس حضور در محیط سهبعدی در او ایجاد شود، یک چالش اساسی برای شرکتهای فعال در این زمینه محسوب میشود. برای غلبه بر این چالش تقلید از نحوه تمرکز چشم روی اشیای مختلف که در فواصل مختلف قرار دارند، ضروری است و Oculus در تلاش برای استفاده از فناوری است که چنین قابلیتی را بهطور بهینه در اختیار داشته باشد. چشمهای انسان از قابلیتهای منحصربهفردی برای تمرکز بر اشیا صرفنظر از فاصله آنها با خود برخوردارند که باعث میشود روی بقیه اشیای موجود تمرکزی وجود نداشته باشد. اما این تمرکز در هدستهای واقعیت مجازی به صورت بهینه اتفاق نمیافتد و باعث میشود برخی اشیا بهرغم تمرکز چشم روی آنها، مات و مبهم دیده شوند. شرکت Oculus میگوید راهی برای حل این مشکل پیدا کرده است و نمایشگری با سطح کانونی ارتقا یافته طراحی کرده که میتواند با دقت بیشتری عملکرد چشم را تقلید کند. فناوری جدید بهزودی به سیستم هدست واقعیت مجازی Oculus افزوده میشود، ولی این شرکت هنوز زمان دقیقی را در این ارتباط اعلام نکرده است.
ارسال نظر