شارژ سریع گلکسی اس 8 فقط هنگام خاموش‏بودن صفحه فعال است

فارنت: این موضوع را تقریبا تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند می‌دانند که سرعت شارژ در هنگام کار نکردن با گوشی بسیار بالاتر است و کار کردن با گوشی هوشمند در هنگام شارژ می‌تواند باعث کاهش سرعت آن تا پایین‌ترین حد ممکن شود اما حالا یک گزینه دیگر به این موضوع باید اضافه کنید. براساس گزارشی که وب‌سایت Phandroid منتشر کرده و در واقع چیزی که آن را کشف کرده، قابلیت شارژ سریع گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس سامسونگ هنگام کار کردن و روشن بودن صفحه نمایش غیرفعال و گوشی با سرعت عادی شارژ می‌شود. شاید این موضوع عادی به نظر برسد اما خب تصور کنید این اتفاق در حالی می‌افتد که آیکن شارژ سریع گوشی همچنان در این حالت در نوار اعلان بالای گوشی به نمایش در می‌آید اما در واقع از شارژ سریع خبری نیست و گوشی در حال شارژ با سرعت عادی است.

ظاهرا این موضوع چیز جدیدی نیست و از زمان عرضه گلکسی اس ۶ و تمام گوشی‌های بعدی سامسونگ که از همین فناوری شارژ سریع (Quick Charge ۲.۰ کوالکام یا آنچه سامسونگ آن را شارژ سریع تطبیقی می‌نامد) استفاده کرده‌اند رخ داده است. این وب‌سایت در آزمایشی که انجام داده متوجه شده که گلکسی اس ۸ سامسونگ یک ساعت و ۳۷ دقیقه زمان برای شارژ کامل صفر تا ۱۰۰ درصد در هنگام کار نکردن با گوشی و خاموش بودن صفحه نمایش نیاز دارد اما با روشن بودن صفحه نمایش این زمان تا نزدیک به سه ساعت (۲ ساعت و ۵۱ دقیقه به‌طور دقیق‌تر) افزایش پیدا می‌کند. این موضوع برای گلکسی اس ۸ با باتری ۳ هزار میلی‌آمپرساعتی است و طبیعتا برای گلکسی اس ۸ پلاس با باتری بزرگ‌تر زمان بیشتری خواهد بود. کمتر پیش می‌آید که یک کاربر در تمام مدت زمان شارژ شدن گوشی خود با آن مشغول کار باشد مخصوصا وقتی صحبت از شارژ صفر تا صد می‌شود، اما خب از این پس باید این محدودیت را در نظر گرفت که شارژ سریع گوشی‌های سامسونگ تنها زمانی که صفحه نمایش آنها خاموش بوده و در حال کار کردن با آنها نباشید فعال خواهد بود.

این مشکل اگرچه یک موضوع ساده و قابل اغماض به نظر می‌رسد اما هنگامی که دلیل آن استفاده از فناوری قدیمی شارژ در گران‌قیمت‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ باشد ناخوشایندتر می‌شود. درحالی‌که سامسونگ همان‌طور که گفتیم از همان فناوری Quick Charge ۲.۰ استفاده می‌کند جایگزین‌های بسیار بهتری در بازار وجود دارند و به‌طور مثال فناوری Quick Charge ۴.۰ کوآلکام چنین محدودیتی ندارد و حتی سرعت شارژ بالاتری را به همراه دارد. البته بد نیست بدانید نسخه اسنپدراگون ۸۳۵ این گوشی هوشمند که در ایالات متحده عرضه می‌شود از فناوری Quick Charge ۴.۰ بهره‌مند است اما نسخه جهانی این گوشی هوشمند با پردازنده Exynos ۸۸۹۵ خود سامسونگ از چنین فناوری بی‌بهره است و همچنان از همان فناوری شارژ قدیمی بهره می‌برد.