رکوردشکنی سازنده بازی فیفا 17 در دنیای گیم

جی اس ام: کمپانی الکترونیک آرتز گزارش مالی سه ماه نخست سال خود را منتشر کرد. این گزارش مالی نشان از موفقیت این کمپانی بازی‌سازی دارد که بیشتر آن را مدیون بازی فیفا ۱۷ است. فیفا ۱۷ به رکورد بیش از ۲۱ میلیون بازیکن دست یافته که ۱۲ میلیون از آنها، به بخش داستانی جدید این بازی که «The Journey» نام دارد، پیوسته‌اند. به علاوه بخش «FIFA Ultimate Team» تا پایان ماه مارس، رشد ۱۳ درصدی را تجربه کرده است. علاقه‌مندان فیفا، هر سال و برای هر نسخه حاضر به پرداخت هزینه هستند، اما الکترونیک آرتز این بار استراتژی متفاوتی را در پیش گرفته است و آن داستان مربوط به راه پیش‌روی یک بازیکن جوان برای به شهرت رسیدن در فوتبال است. البته آنچه از کاراکتر حاضر در این بخش مشاهده می‌کنید، چیزی بیش از بازی فوتبال است و گاه، لحظات متفاوتی را هم تجربه می‌کنید.

تا پایان سه ماهه اول سال یعنی ۳۱ مارس، سود به دست آمده به ازای هر سهم الکترونیک آرتز ۸۵ سنت بوده و این در حالی است که پیش بینی تحلیلگران، ۷۵ سنت به ازای هر سهم بود. البته سال گذشته مقدار اعلام شده از سوی این استودیو، ۷۹/ ۲ دلار بود. سود عملیاتی الکترونیک آرتز در سه ماهه نخست سال، ۱.۰۹۲ میلیارد دلار بوده است و مقدار پیش بینی شده، ۱.۰۹۱ میلیارد دلار بود. سال گذشته، سود عملیاتی این کمپانی ۹۲۴ میلیون دلار بود، اما در این سه ماهه، بازی Mass Effect: Andromeda را هم رونمایی کرد که چهارمین تلاش از استودیو BioWare بوده است. البته این عنوان، از وب‌سایت متاکریتیک امتیاز ناامیدکننده ۷۳ از ۱۰۰ را دریافت کرد در حالی که نسخه قبلی یعنی Mass Effect ۳ امتیاز به مراتب بهتر ۸۹ را کسب کرده بود. سود خالص الکترونیک آرتز تا پایان ۳۱ مارس، ۹۶۷ میلیون دلار از فروش کلی ۸۵/ ۴ میلیارد دلار بوده که با وجود افزایش فروش، کاهش سود را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. سال قبل این اعداد به ترتیب ۱/ ۱میلیارد دلار و ۴/ ۴میلیارد دلار بود.