جی‌اس‌ام: آی‌فون یکی از گوشی‌هایی است که کاربران و البته علاقه‌مندان بسیاری دارد. وقتی مالک یک آی‌فون می‌شوید باید برای استفاده بهتر از آن، مسائل گوناگونی را بیاموزید اما به هر حال، طی کردن چند قدم بسیار مهم می‌تواند کمک زیادی به شما کند. در این مطلب قصد داریم پنج اقدام مهمی را که باید پس از خرید یک آی‌فون جدید انجام دهید شرح دهیم.

حساب کاربری اپل (Apple ID) ایجاد کنید

پس از آنکه آی‌فون خود را در دست گرفتید، قطعا نیاز به استفاده از اپلیکیشن‌هایی چون iTunes و App store و هزاران اپلیکیشن دیگر را حس خواهید کرد. ساخت Apple ID هزینه‌ای ندارد اما با ساخت آن، به موسیقی، فیلم و موارد دیگری دسترسی خواهید داشت. iTunes, iMessage و iCloud هم از دیگر اپلیکیشن‌های مهم اپل هستند. برای ساخت حساب اپل می‌توانید از App Store استفاده کنید.

مرحله فعال‌سازی

واضح است که نخستین قدم، فعال‌سازی گوشی است. پس از فعال کردن می‌توانید از آی‌فون خود استفاده کنید. طی کردن مرحله مقدماتی به شما اجازه می‌دهد از اپلیکیشن‌هایی چون Face Time، Find my iPhone و iMessage استفاده کنید.

پیکربندی iCloud را به پایان برسانید

هنگامی که از iCloud بهره بگیرید، استفاده از آی‌فون به مراتب راحت‌تر خواهد شد. iCloud ویژگی‌های فراوانی را در اختیار شما می‌گذارد از جمله بک آپ گرفتن از اطلاعات. حتی اگر چیزی را از قبل خریده‌اید و از حافظه گوشی‌تان پاک شده، از طریق iCloud بدون پرداخت هزینه مجدد می‌توانید آن را دانلود کنید.

تنظیم کردن Find my iPhone را فراموش نکنید

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های iCloud این است که با استفاده از GPS داخلی آی‌فون، به شما اجازه می‌دهد تا هر نقطه‌ای را در مپ، مشخص کنید. این کار وقتی که گوشی خود را گم کرده‌اید یا از شما دزدیده شده کارآیی خود را نشان می‌دهد. می‌توانید حرکت گوشی خود را در هر زمان و مکانی مشاهده کنید.

تاچ آی‌دی و اسکنر اثرانگشت آی‌فون

تاچ آی‌دی که در کلید هوم آی‌فون قرار دارد، یکی دیگر از ابزارهایی است که از طریق آن می‌توانید امنیت گوشی خود را تضمین کنید. در گذشته از این تاچ آی‌دی تنها برای باز کردن قفل صفحه و خرید از اپ استور استفاده می‌شد اما اکنون تاچ آی‌دی می‌تواند در هر اپلیکیشنی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین هر اپلیکیشنی که می‌تواند قفل‌گذاری شده و اطلاعات در خود ذخیره کند، قابلیت استفاده از تاچ آی‌دی را دارد.