نگاهی نزدیک به مایکروسافت سرفیس لپ‏تاپ

آی‌تی ایران: مایکروسافت به‌تازگی از لپ‌تاپ سرفیس خود پرده‌برداری کرد. این محصول یک کامپیوتر مستقل است و تبدیل به هیچ نوع تبلت یا ابزار دیگری نمی‌شود. این کامپیوتر به سرویس عامل بهبود یافته ویندوزS۱۰ مجهز است و به جرات می‌توان گفت یکی از زیباترین لپ‌تاپ‌هایی است که وارد بازار شده. داخل این لپ‌تاپ با طراحی آلکانترا مانند (آلکانترا به نوعی ماده میکروفیبر می‌گویند که در طراحی و مد استفاده می‌شود)، ظاهر جذابی دارد و حتی دست کشیدن روی آن هم به انسان حس متفاوتی می‌دهد. به علاوه، قسمت کیبورد این لپ‌تاپ به صورت هنرمندانه‌ای با دیگر قسمت‌های دستگاه ترکیب شده است. این محصول در ۴ رنگ عرضه می‌شود: آبی کبالت، کبود، طلایی گرافیتی و پلاتینیوم.

با وجود ظاهر فریبنده، این لپ‌تاپ قابلیت تبدیل شدن به تبلت را ندارد و اگر کسی قبلا از کاربران سرفیس پرو باشد قطعا حذف این ویژگی برایش کمی نا‌امید‌کننده خواهد بود. اگر کاربران بخواهند از مدل‌های تبلت شو مایکروسافت استفاده کنند، باید مدل‌های قبلی سرفیس را انتخاب کنند. علاوه‌بر ظاهر فوق‌العاده و طراحی بی نقص، سرفیس لپ‌تاپ با وزن بسیار سبک ۲۵/ ۱ کیلوگرمی، صفحه نمایش بزرگ ۵/ ۱۳ اینچی دارد که با فشار یک دست به سادگی باز می‌شود. تِرک‌پَد و کیبورد سرفیس لپ‌تاپ، شباهت زیادی به سرفیس‌بوک دارد که البته کمی پیشرفته‌تر است. بلندگوها نیز به‌دلیل وجود قابلیت دالبی-پاور از کیفیت صدای خوبی برخوردار هستند.

صفحه نمایش استاندارد و روشن این محصول با کیفیت ۲۲۵۶×۱۵۰۴، از سرفیس‌بوک، پرو ۴ و اپل مک‌بوک کمی کم‌کیفیت‌تر است، اما تفاوت آنقدر محسوس نیست که کاربران متوجه شوند. رنگ‌ها و کنتراست تصویر کاملا با کیفیت نمایش داده می‌شود و به‌دلیل پایین بودن فوق‌العاده جزئی رزولوشن تصویر، به عمر بیشتر باتری دستگاه کمک می‌کند. قابلیت‌های ارائه شده، ویژگی‌های سخت‌افزاری قدرتمندی را می‌طلبد که نشان می‌دهد این لپ‌تاپ از لحاظ سخت‌افزاری تفاوت زیادی با سرفیس پرو و سرفیس‌بوک ندارد. مایکروسافت ادعا می‌کند که این محصول از مک‌بوک ۱۳ اینچی اپل نیز پر سرعت‌تر است و همچنین باتری قدرتمندتری نیز دارد. درمورد سیستم عامل باید به اطلاعات دقیق‌تری بعد از استفاده طولانی مدت دسترسی پیدا کنیم. مایکروسافت نیز باید با ارتقای سیستم‌عامل انحصاری این لپ‌تاپ، برنامه‌های بیشتری را از طریق Windows Store عرضه کند. این شرکت اعلام کرده نسخه دسکتاپ برنامه‌های Office و Spotify قرار است به‌زودی روی Store قرار بگیرد، اما هنوز برنامه‌های زیاد دیگر را همچنان باید به صورت سنتی دانلود کرد. این لپ‌تاپ همچنین فاقد خروجی USB-C است که به‌عنوان محصولی عرضه‌شده در سال ۲۰۱۷، کمی ناامید‌کننده است. سرفیس پرو با قیمت ۹۹۹ دلار در حال حاضر برای پیش‌فروش عرضه شده و تا اول تیر به دست مشتریان می‌رسد.