بازگشت جک هدفون به موتو Z2

دنیای اقتصاد: اگر فکر می‌کردید موتورولا «موتو»Z و «موتو فورس» در حذف جک هدفون نقش داشته‌اند، تقصیری ندارید. البته گوشی‌های جدید موتورولا اولین اسمارت‌فون‌هایی نبودند که این جک را از روی گوشی‌های خود حذف کردند و در گذشته شرکت‌های اپل و اچ‌تی‌سی تمایل خود را به انجام این کار نشان داده‌ بودند. به‌ هر حال، خبرهای جدید حاکی از بازگشت جک ۵/ ۳ میلی‌متری هدفون به اسمارت‌فون‌های اچ‌تی‌سی است. وب‌سایت‌های OnLeaks و Android Authority تصاویر سه‌بعدی لورفته جدیدی از «موتو Z۲ فورس» منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد جک هدفون دوباره در این دستگاه استفاده شده است. هنوز از اینکه جک هدفون در مدل «موتو Z۲» استاندارد استفاده شده باشد اطمینان کافی نداریم، اما در صورتی که نبودن جک هدفون دلیل اصلی استقبال نکردن خریداران از مدل‌های قبلی سری «فورس» باشد، احتمال استفاده مجدد از این جک در سری‌های جدید موتو فورس بیشتر خواهد بود. البته تغییرات تنها به این بخش محدود نمی‌شود.

ایوان بلس (Evan Blass) یکی از افرادی که در لو دادن تصاویر اسمارت‌فون‌ها شهرت دارد، متوجه شده که موتوفورس جدید انحصارا از سوی شرکت Verizon پشتیبانی نخواهد شد و گفته می‌شود خریداران می‌توانند ورژن‌های متعلق به شرکت T-Mobile و شرکت اسپرینت را نیز خریداری کنند. اگر در گذشته برای استفاده از گوشی‌های موتورولا مجبور به تحمل شرکت Verizon بودید، باید خوشحال باشید که با خرید مدل‌های جدید می‌توانید از خدمات دیگر شرکت‌ها نیز استفاده کنید.

اما تغییرات در بخش طراحی چگونه است؟ موتو Z۲ جدید به صفحه نمایش ۵/ ۵ اینچی مجهز بوده و بدنه پشتی دستگاه نیز مشابه مدل‌های قبلی سری Z خواد بود. گفته می‌شود موتو فورس جدید در مقایسه با مدل‌های قبلی باریک‌تر شده و تنها ۲۴/ ۰ اینچ ضخامت دارد و البته ممکن است در طراحی آن از موتو جی‌۵ الهام گرفته شده باشد. دوربین دوتایی مشابه اسمارت‌فون‌های قدرتمند موجود در بازار و چیپ اسنپ‌دراگون ۸۳۵ که سرعت را به کاربران تقدیم می‌کند، از دیگر مشخصات این گوشی قدرتمند خواهند بود.

تنها نکات مبهم درباره موتو Z۲ فورس، قیمت و تاریخ عرضه آن است. انتظار می‌رود هنگام خرید، با یک اسمارت‌فون قدرتمند روبه‌رو شویم اما متقاعد کننده بودن امکانات این گوشی، ارتباط مستقیمی با زمان عرضه آن خواهد داشت. در صورت عرضه این گوشی در اواخر امسال، مطمئنا چنین مشخصات فنی خیلی جذاب و متقاعدکننده نخواهند بود، چون تا پایان سال بدون شک گوشی‌های جدید و با مشخصات بالاتری به بازار خواهند آمد.